Analiză ZF. Goana după preţuri mici schimbă faţa magazinelor mari: retailerii alimentari, de modă şi electro-IT pariază „în cor“ pe formatul de discount

Autor: Cristina Roşca 26.04.2024

Retailerul Auchan a lansat recent brandul „Atac hiperdiscount“, pe care l-a pus pe unul dintre hipermarketurile reţelei, aflat în Braşov Flanco, al doilea cel mai mare jucător din electro-IT, s-a repoziţionat ca smart discounter În modă, multe dintre brandurile noi care au intrat pe piaţă în ultimii ani activează în segmentul de outlet sau în cel de discount Pe de altă parte, mărcile deja existente şi active în această zonă de preţ pariază pe o expansiune accelerată „Discounterii au înre­gis­trat performanţe remarcabile în 2023“.

Formatul de discount, care a apărut iniţial în comerţul alimentar local, câştigă tot mai mult teren şi începe să cucerească noi segmente de retail, iar asta într-o perioadă în care prudenţa e cuvântul de ordine la cumpărături pentru românii a căror putere de cumpărare a fost afectată de inflaţia record din ultimii doi ani.

În continuare, România are cea mai mare inflaţie din Europa, de 6,6%, dublă faţă de media Bătrânului Continent. În acest context, consumatorii locali sunt în căutare de oferte şi promoţii în permanenţă, motiv pentru care tot mai mulţi retaileri intră sau se repoziţionează pe segmentul de discount.