MedLife, cea mai mare reţea privată de servicii de sănătate din România, doreşte să se listeze pe piaţa de capital de la Bucureşti, iar întrebarea este dacă va reuşi să convingă investitorii, în condiţiile în care ultima ofertă publică iniţială a unei companii antreprenoriale, AdePlast, a eşuat în toamna lui 2013.
Atunci, o parte din investitorii şi actorii de pe piaţa de capital au obiectat la adresa nivelului înalt al îndatorării companiei.
MedLife avea la sfârşitul semestrului I 2016 un raport între datorii şi capitaluri proprii de 2,2, în timp ce AdePlast avea tot în semestrul de dinaintea listării, adică la iunie 2013, un raport asemănător al datoriilor la capital, şi anume, 2,34.
MedLife a avut o cifră de afaceri de 167 milioane de lei pe primul semestru 2016, cu 20% mai mare decât în S1 2015 şi un profit operaţional de 3% din afaceri, în timp ce AdePlast avea în semestrul I din 2013 afaceri de 99 milioane de lei, cu 32% mai mari decât în semestrul anterior şi un profit operaţional de 11% din cifra de afaceri.
Altfel calculat, raportul dintre datoriile totale şi activele totale este de 69% în cazul MedLife la S1 2016, în timp ce în cazul AdePlast, în S1/2103, era de 70%.
MedLife şi-a înrăutăţit gradul de îndatorare după ce în primul semestru soldul creditelor pe termen de peste un an a crescut de la 90 milioane de lei la 125 milioane de lei.