Burse - Fonduri mutuale

Va reuşi MedLife să convingă investitorii? Îndatorarea este la fel de mare ca la AdePlast înainte de eşecul listării

Va reuşi MedLife să convingă investitorii?...

Autor: Dan Grigore Ivan, Liviu Popescu

21.10.2016, 00:07 3902

MedLife, cea mai mare reţea privată de servicii de sănătate din România, do­reş­te să se listeze pe piaţa de capital de la Bucureşti, iar întrebarea este dacă va re­uşi să convingă investitorii, în con­diţiile în care ultima ofertă publică ini­ţia­lă a unei companii antrepre­no­riale, Ade­Plast, a eşuat în toamna lui 2013.

Atunci, o parte din investitorii şi actorii de pe piaţa de capital au obiec­tat la adresa nivelului înalt al înda­torării companiei.

MedLife avea la sfârşitul semes­tru­lui I 2016 un raport între datorii şi capi­ta­luri proprii de 2,2, în timp ce AdePlast avea tot în semestrul de dina­intea lis­tă­rii, adică la iunie 2013, un ra­port ase­mă­nă­tor al datoriilor la capital, şi anume, 2,34.

MedLife a avut o cifră de afaceri de 167 milioane de lei pe primul semestru 2016, cu 20% mai mare decât în S1 2015 şi un profit operaţional de 3% din afaceri, în timp ce AdePlast avea în semestrul I din 2013 afaceri de 99 milioane de lei, cu 32% mai mari decât în semestrul anterior şi un profit operaţional de 11% din cifra de afaceri.

Altfel calculat, raportul dintre datoriile totale şi activele totale este de 69% în cazul MedLife la S1 2016, în timp ce în cazul AdePlast, în S1/2103, era de 70%.

MedLife şi-a înrăutăţit gradul de îndatorare după ce în primul semestru soldul creditelor pe termen de peste un an a crescut de la 90 milioane de lei la 125 milioane de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO