Retail&Agrobusiness

Cum arată coşul zilnic de cumpărături al românilor. Alimentele proaspete domină

Cum arată coşul zilnic de cumpărături al românilor....
08.10.2016, 08:56 2305

Piaţa bunurilor de larg consum a crescut cu 2% în prima jumătate a acestui an comparativ cu perioada similară a anului trecut, cea mai mare contribuţie la acest avans având-o vânzările de băuturi şi alimente proaspete (legume, fructe, carne), potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piaţă GfK.

Reducerea TVA la alimente s-a văzut încă de anul trecut în con­sum, însă oficialii de la GfK afirmă că pentru 2016 estimările sunt chiar mai optimiste.

Ro­mânia este „cam­pioană“ la con­sum între ţările euro­pene, estimările GFK vizând o creştere de 6,9% la nivelul între­gului an 2016, mai mare decât în anul precedent.

Anul trecut, mo­torul consumului în România a fost re­prezentat de vânzările de alimente care au galopat după re­ducerea TVA. Cum arată însă coşul de shopping al ro­mânilor atunci când merg la supermarket sau hiper­market?

Cei mai mulţi bani românii îi cheltuie pe produsele proas­pete, respectiv legume, fructe, carne, pentru care alocă circa o treime din buget. Pe poziţia următoare se află restul alimentelor, respectiv mâncare cu termen mai mare de valabilitate, cum este cazul dulciurilor sau al conservelor. Aceste produse primesc peste 20% din buget.

 

Pe poziţiile următoare vin băuturile (18%), lactatele (10%) şi abia apoi produsele de îngrijire personală (7%) şi produsele pentru îngrijirea locuinţei (circa 6%), potrivit GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO