Afaceri de la zero

Afaceri de la zero. Familia Prundianu din Oradea a creat brandul de pături pentru bebeluşi Dadda şi primeşte 60 de comenzi pe lună

08.11.2019, 00:08 Autor: Alina-Elena Vasiliu

Până acum, Dadda a generat vânzări de circa 3.000 de euro lunar, iar pentru primul an de funcţionare antreprenorii din Oradea estimează încasări de aproximativ 50.000 de euro.

Silviu şi Andrada Prundianu au pus pe piaţă în vara acestui an brandul de pături pentru bebeluşi Dadda, după ce au creat o primă pătură drept cadou pentru fina lor. Din iunie până acum, familia Prundianu a vândut pături în valoare de circa 10.000 de euro, iar pentru 2020 se gândeşte la o creştere de 150%.

„Am investit aproximativ 30.000 de euro în website, configuratorul de produs, stocul de fire, publicitate şi prezenţe la târguri, fără a lua în considerare salariile angajaţilor, costul maşinilor şi al programelor de tricotaj. În fiecare păturică se investeşte mult timp pentru tricotat, spălat, periat, lucru de mână, încheiat, călcat şi ambalat“, spune Silviu Prundianu, cofondator al brandului Dadda.

Producţia păturilor – care pot fi folosite încă din momentul ieşirii din maternitate – are loc într-o fabrică din Oradea, deţinută de familiile celor doi antreprenori, care fac acolo haine pentru branduri internaţionale. Folosind aceleaşi utilaje şi lucrând cu aceiaşi angajaţi, Silviu şi Andrada Prundianu produc 60-70 de pături Dadda pe lună.

„Majoritatea clienţilor noştri sunt mame, iar mulţi dintre cumpărători revin şi au comandat până acum chiar şi trei sau patru pături.“

Primele comenzi au venit în urma participării la târguri de profil, precum Baby Expo şi Baby Boom Show. Ulterior, numărul comenzilor a crescut organic, prin recomandări, dar şi prin intermediul platformelor de socializare. Preţul minim al unei pături este de 260 de lei, dacă este confecţionată din bumbac, şi ajunge la circa 300 de lei – pentru o pătură din lână merinos. Preţurile variază însă şi în funcţie de dimensiuni, cele mai scumpe produse ajungând să coste 550 de lei.

„Producţia unei pături durează circa trei ore. Prin intermediul site-ului, clienţii pot personaliza păturicile tricotate. Materialele folosite vin de la o filatură din Italia şi îndeplinesc cerinţele de siguranţă pentru folosirea pe pielea bebeluşilor.“

Planul familiei Prundianu este să deschidă, la un moment dat, un magazin sub brandul Dadda, pentru ca cei care cumpără să poată să şi vadă şi să pipăie produsul. În plus, antreprenorii vor să colaboreze cu mai mulţi designeri care să ilustreze o colecţie de pături de dimensiuni mai mari, pentru casă. „Atât la începutul, cât şi la sfârşitul fiecărei zile, gestionarea site-ului sau a produselor este ca o relaxare“, spune Silviu Prundianu.

Până acum, Dadda a generat vânzări de circa 3.000 de euro lunar, iar pentru primul an de funcţionare antreprenorii din Oradea estimează încasări de aproximativ 50.000 de euro. În următoarele luni, Andrada şi Silviu Prundianu vor să lanseze şi colecţii sezoniere de pături, confecţionate din lână merinos, caşmir şi alpaca, dar şi din fire bio.

„Colecţia noastră de pături acoperă întreaga tranziţie de la bebeluş până la copil activ şi încă mai mult, fiind uşor de întreţinut. Clienţii noştri personalizează online adesea pentru cadouri, cum ar fi venirea noului născut, baby shower, botez sau zile de naştere.“

 

ZF ÅŸi Banca Transilvania au lansat proiectul Afaceri de la zero, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. 

- Fiecare afacere de la zero este o poveste despre ambiţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.

- În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, companii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

 

Preţul minim al unei pături este de 260 de lei, dacă este confecţionată din bumbac, şi ajunge la circa 300 de lei – pentru o pătură din lână merino. Preţurile variază însă şi în funcţie de dimensiuni, cele mai scumpe produse ajungând să coste 550 de lei.

 

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania