Afaceri de la zero

Unde va fi al treilea Mall ?

13.10.2003, 00:00 Autor: Sorin Pâslaru

Nici nu a deschis inca al doilea sau mall din Romania si grupul turc Anchor Group, proprietarul complexului Bucuresti Mall se gandeste la urmatoarele. "Pana la deschiderea celui de-al doilea mall, Plaza Romania, in luna septembrie a anului viitor vom anunta cea de-a treia locatie si planurile noastre de extindere in tara si poate si in strainatate", a declarat ieri Ali Ergun Ergen, directorul general al Anchor Group.

"Vom avea anul acesta 14 milioane de vizitatori la Bucuresti Mall, in conditiile in care pana acum am avut in medie 10 milioane de vizitatori anual. Mai mult, anul acesta vom inaugura un alt treilea nivel al Bucuresti Mall care a implicat incavestitii de 2 milioane euro", a precizat Ergen.

Pentru acest nivel  a fost incheiat un contract cu reteaua de magazine Altex. Etajul va cuprinde un magazin cu produse electronice, electrocasnice, IT si multimedia, cu o suprafata de 3.000 metri patrati, care va inalta complexul cu inca un etaj.

Plaza Romania, al doilea complez de tip mall al Anchor Group era initial programat pentru a fi deschis in primavara anului viitor, insa, potrivit oficialilor, a fost amanat pentru septembrie ca urmare a cererilor venite din partea chiriatilor pentru un nou design. "Plaza Romania va avea o identitate propie, va fi diferit de Bucuresti Mall nu doar ca nume", a completat Ergen. Cu Plaza Romania, investitia in complexuri comerciale a Anchor Mall se va ridica la 80 de milioane de euro.

Bucuresti Mall a reprezentat o investitie de peste 35 de milioane de dolari si a fost inaugurat la 10 septembrie 1999. La momentul deschiderii apartinea in proportii egale grupurilor turce Bayindir si FIBA. In luna noiembrie a anului 2000, grupul Bayindir, confruntat cu dificultatile financiare ale Bancii Turco-Romane, a vandut partea sa catre FIBA, astfel ca in prezent, grupul FIBA detine in totalitate Bucuresti Mall. Acesta este doar unul dintre proiectele FIBA Group in Romania. Grupul turc detine activitati in domeniul serviciilor financiare a€“ Finansbank si FinansLeasing, si comertului cu amanuntul a€“ lantul de supermarketuri Gima.

Bucuresti Mall are o suprafata totala de peste 50.000 de metri patrati, structurata pe patru niveluri, fiecare de peste 10.000 mp, iar suprafata totala care poate fi inchiriata este de peste 26.000 mp, nivelul chiriei variind intre 15 si 150 $/mp/luna, in functie de dimensiune si amplasament. In momentul deschiderii, gradul de ocupare al Bucuresti Mall a fost de 70-75%, pentru ca in scurt timp sa ajunga la 98%. In prezent, gradul de ocupare a ajuns la 100%. ionut.bonoiu@zf.ro

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania