Analiză

Cum poate Malta să atragă la fel de mulţi turişti cât România pe o suprafaţă de mărimea Bucureştiului

Cum poate Malta să atragă la fel de mulţi turişti cât România pe o suprafaţă de mărimea Bucureştiului

Autor: Mirabela Tiron

26.06.2011, 16:13 1637

Cu o suprafaţă aproape cât cea a Bucureştiului şi cu doar400.000 de locuitori, insula Malta a atras anul trecut 1,3 milioanede turişti, care au lăsat 1,1 miliarde de euro în ţara cavalerilor,potrivit oficialilor de la Autoritatea de Turism a Maltei. Cumreuşeşte această ţară să atragă de peste trei ori mai mulţi turiştidecât populaţia pe care o are?

"Anul trecut, în ciuda crizei, am avut cea mai mare creştere anumărului de turişti din Uniunea Europeană. Malta a înregistrat cu9% mai mulţi turişti faţă de anul anterior, turismul ajungând la ocontribuţie de aproape 20% în PIB-ul ţării", susţine Mario deMarco, ministrul turismului din Malta. Chiar dacă este o ţară cudoar 400.000 de locuitori, infrastructura Maltei permite prezenţa apeste un million de turişti. Capacitatea de cazare a Maltei (cu osuprafaţă de 316 kilometri pătraţi) se ridică la 44.000 de paturi,inclusiv în hoteluri de cinci stele operate de Intercontinental,potrivit oficialilor din minister. Anul trecut în Romania s-aucazat aproape 1,4 milioane de turişti străini, potrivit datelor dela Institutul National de Statistica (INSSE). Contribuţiaturismului romanesc în PIB-ul ţării se ridică la 4%-5%, potrivitultimelor date disponibile.

"Nu este suficient sa prezinţi un clip în care să arăţi câtevaimagini cu principalele atracţii ale ţării. Trebuie să te asigurică persoana care a văzut acel clip îşi va rezerva o vacanţă în aceadestinaţie, aşa că la fiecare spot sau reclamă în publicaţiilescrise inserăm numele agenţiei de turism la care turistul poatemerge să îşi rezerve vacanţa, dar şi numele companiei aeriene cucare poate ajunge în Malta. Îi invităm la acţiune pe cei la careajung mesajele noastre", a declarat pentru ZF Carlo Micallef,director de marketing al Autorităţii de Turism din Malta.

El susţine că este aproape tot timpul plecat în străinătatepentru a încheia noi parteneriate cu operatori din turism, care potaduce turişti în Malta. Principalele pieţe sursă de turişti străinipentru Malta sunt Italia, Germania, Franţa şi Spania.

"Cum avem o ţară foarte mică, trebuie să "strigăm tare" pentru ane face auziţi. De aceea, suntem mereu activi şi încercăm să găsimtot felul de evenimente pentru a atrage turişti", susţine el. CarloMicallef precizează că pentru promovarea Maltei se folosesc spoturicare sunt difuzate la televiziunile din străinătate, dar şiprinturi în broşurile touroperatorilor străini.

Ministerul Turismului din Malta are un buget de 35 de milioanede euro, din care 16 milioane alocate pentru promovarea ţării înstrăinătate.

"Mai mult, organizăm anual festivaluri de muzică, evenimente cucei mai celebri DJ din lume, dar şi concerte susţinute de cei maiîn vogă cântăreţi, pe care ministerul maltez îi aduce printr-unparteneriat cu MTV. Localnicii şi turiştii o pot vedea pe Lady Gagape gratis prin acest parteneriat", susţine Micallef.

Arhipeleagul din centrul Mării Mediterane nu atrage turişti doarcu oraşul baroc Valleta (capitala Maltei), fondat de cavaleri, saucu vechea capitală Medina, ci în special prin opţiunile dedivertisment pe care le promovează maltezii. Pe lângă tururile decetăţeni, operatorii din turism propun safari în Gozo, plimbări cubărci de viteză şi vizite în sate pescăreşti şi bazare cu produsetradiţionale malteze.

"Nu am fost niciodată în România, însă dacă ar trebui să mă ocupde promovarea ei în străinătate aş începe prin a încheiaparteneriate cu companiile aeriene, care pot aduce turişti şi cutouroperatorii din alte state pentru a mă asigura că turistul estedestul de informat astfel încât să ştie exact de unde să îşicumpere biletul de avion şi să îşi rezerve hotelul", susţineMicallef.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO