Analiză

Românii au cumpărat maşini de 3,7 miliarde de euro anul trecut

Românii au cumpărat maşini de 3,7 miliarde de euro...

Autor: Bogdan Alecu

13.01.2016, 00:08 1146

Peste 2,5 miliarde de euro s-au cheltuit anul trecut pe maşini vechi din import, adică de zece ori mai mult decât pe achiziţia de maşini româneşti, produse de Dacia sau Ford.

Piaţa auto locală a urcat anul trecut la peste 3,7 miliarde de euro potrivit calculelor ZF, sumă din care 2,5 mld. euro reprezintă achi­ziţia de maşini vechi importate din Eu­ropa de Vest.

Spre comparaţie, în 2007, anul în care s-a atins maximul pie­ţei auto locale, românii au cumpărat ma­şini în valoare de aproape 6 miliarde de euro.

Diferen­ţa constă în faptul că la acea vreme piaţa importurilor de ma­şini vechi era evaluată la circa 1,2 mi­liar­de de euro, adică la aceeaşi valoare la care este acum evaluată piaţa de ma­şini noi. Pentru automobilele noi s-a luat în calcul un preţ mediu cu TVA de 15.000 de euro, iar pentru cele vechi de 10.000 de euro.

Înmatriculările de autoturisme noi au în­re­gistrat anul trecut o creş­te­re de 16% faţă de anul anterior, la aproa­pe 81.200 de uni­tăţi, po­trivit da­te­lor Di­recţiei Regim Per­mise de Con­ducere şi Înre­gis­trare a Vehi­cu­lelor (DRPCIV).

De partea cea­lal­tă a pieţei, impor­tu­rile de ma­şini vechi au continuat să se apre­cieze, urcând cu 14% anul trecut, la peste 250.000 de unităţi. Astfel, pen­tru fie­care maşină nouă vândută, alte trei au fost importate la mâna a doua. Raportul este însă mult mai mare în cazul Volks­wagen, Opel sau în cazul măr­cilor pre­mi­um, unde pentru fie­ca­re ma­şină nouă s-au im­portat alte zece vechi.

Spre comparaţie, în 2007 s-au înma­tri­culat peste 312.000 de maşini noi şi numai 124.000 de ma­şini vechi, adică aproa­pe trei noi la una ve­che, raport exact in­vers faţă de cel din prezent.

„Pe fundalul creşterii pieţei auto în 2015, evo­luţia pozitivă a pieţei din 2014 se pare că nu a fost un accident. În con­ti­nuare, se estimează un volum de apro­xi­mativ 100.000 de unităţi de auto­mo­bile şi vehicule comerciale uşoa­re, o creş­tere procentuală de două ci­fre. De ase­menea, o creştere de 12% pen­tru 2016 este deci fezabilă“, a spus Cristian Milea, country director Opel pentru România.

Cu toate că avansul anual a înce­ti­nit în 2015, în condiţiile în care anul 2014 a încheiat cu o creştere de 21%, anul tre­cut s-a încheiat cu o lună de­cem­brie în care s-a punctat cea mai ma­re creştere din 2015. Luna trecută în­ma­triculările de maşini noi au crescut cu 56% la aproape 8.800 de maşini, fiind a do­ua cea mai bună lună din an după iulie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO