Anuar Piaţa Auto 2017

 

În urmă cu un deceniu viitorul automobilului însemna propulsie electrică sau pe hidrogen şi un design demn de filmele SF. La acea vreme telefonia mobilă însemna doar SMS şi apeluri de voce, iPhone-ul nu exista, iar Facebook nici atât.
Doar de zece ani a fost nevoie pentru ca ideea de automobil al viitorului să se schimbe radical. Automobilele sunt tot mai „inteligente“ şi pline de tehnologii, propulsia electrică este tot în faza de început, însă cel mai mult şi mai mult contează conectivitatea.

Ce impact are acest lucru asupra industriei din România? Mare, deoarece trecerea de la motorul termic la cel electric va revoluţiona de la rădăcini industria. Practic, toate componentele din motor

şi cutii de viteze vor dispărea, iar odată cu ele şi fabricile unde sunt produse. În acest moment, una dintre cele mai importante investiţii în România este tocmai fabrica de cutii de viteze a Daimler. Oare ce va fi la Sebeş peste 30 de ani când multe dintre automobilele produse în Europa vor fi electrice şi nu vor avea nevoie de o cutie de viteze?

De partea cealaltă, în luna aprilie a acestui an, mai mulţi reprezentanţi ai BMW Group AG au venit în România pentru a identifica noi şi viitoare colaborări cu firme locale. Dar de această dată nu s-a mai discutat la fel de mult de producători de componente, ci de producţia de software. Spre exemplu, tocmai în România, şi chiar în Bucureşti, compania Harman, cunoscută în special pentru sistemele sale audio, lucrează în acest moment în birourile din Pipera la următoarea generaţie a sistemului iDrive, unul dintre cele mai avansate sisteme de infotainment din industria auto. Dincolo de senzori şi componente, automobilele viitorului vor avea nevoie de mult software care să gestioneze şi să interpreteze informaţiile primite de la senzori. Dacă un telefon inteligent are o problemă de soft, cel mai probabil va primi rapid un update, iar problema în sine va fi doar un inconvenient minor. De partea cealaltă, softul proiectat pentru un automobil trebuie mult mai atent proiectat, deoarece orice eroare poate cauza pierderi materiale sau chiar de vieţi, mai ales că viitorul ne arată că automobilele vor fi autonome în viitor.

În vestul ţării inginerii români de la Continental lucrează deja la sistemele ce vor echipa automobilele lansate peste patru sau chiar opt ani. Iar senzorii pentru sistemele ce vor fi prezentate în anul 2025 sunt deja în teste.

Bogdan Alecu, Editor auto Ziarul Financiar, în argumentul anuarului Piaţa Auto 2017

Citeşte mai multe în anuarul Piaţa Auto 2017

Ediţiile print sunt valabile în limita stocului disponibil. În cazul în care stocul se epuizează va fi livrată ediţia electronică.


Comanda catalogul mai jos la pretul de 100 de lei, TVA inclus.



zf.ro
Închide