Primul loc
după rata de creştere a producţiei de maşini.
Cu un avans de 22% al producţiei auto, susţinut de Dacia şi Ford, România s-a aflat anul trecut pe primul loc în Uniunea Europeană, dar şi în lume raportat la acest indicator, depăşind, de exemplu, Austria (20%). România a produs peste 400.000 de maşini în 2013.
Locul 9 în Europa
la producţia de automobile. Din punctul de vedere al volumului, cu 411.000 de automobile produse anul trecut, România se clasează pe locul 9 la nivel european, depăşind Italia, care a produs în 2013 sub 390.000 de maşini, dar sub Belgia, unde s-au asamblat aproape 450.000 de maşini. Cel mai mare producător auto din UE este Germania, cu 5,4 milioane de automobile produse în 2013.
Vedeţi aici toţi cei 100 de indicatori
Locul 5
îl ocupă Dacia în topul celor mai mari uzine europene
Automobile Dacia, a doua companie din România ca mărime, se află pe locul cinci în topul celor mai mari uzine auto din Europa, cu o producţie de 423.718 unităţi (autoturisme şi colecţii CKD) în 2013. Fabrica Dacia de la Mioveni se află în faţa unor uzine precum Ford din Köln sau Audi din Neckarsulm, dar în urma altora precum uzina Volkswagen din Wolfsburg (Germania), care este cea mai mare uzină auto europeană, cu o producţie de peste 800.000 de unităţi, în creştere cu 1,9% faţă de 2012.
Locul 10
în Europa
îl ocupă România în ceea ce priveşte evoluţia înmatriculărilor de autoturisme în primul trimestru al anului, cu un avans de 19%, la 13.400 de maşini, pe o piaţă care a crescut, în medie, cu 7%. Cel mai mare avans, de 41%, a fost înregistrat în Portugalia.
Penultimul
loc în Europa
în funcţie de înmatriculările de maşini noi la mia de locuitori, cu numai 2,9 autoturisme. Pe primul loc este Luxemburg (cu 86 de autoturisme la mia de locuitori), iar pe ultimul loc Bulgaria, cu 2,7 maşini.