Compania de stat CFR Marfă, cel mai mare transportator de marfă pe calea ferată până anul trecut, a pierdut în 2016 poziţia de lider după cifră de afaceri în faţa jucătorului privat Grup Feroviar Român (Gruia Stoica), fiind a doua companie de stat din transporturi, după Tarom, care pierde semnificativ teren în faţa privaţilor.
Colosul CFR Marfă, cu 6.200 de angajaţi, a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 678 milioane de lei (152 de milioane de euro), în scădere cu 13% faţă de nivelul de anul anterior, arată datele de la Ministerul de Finanţe. Spre comparaţie, operatorul privat GFR, parte din grupul Grampet, controlat de Gruia Stoica, a avut afaceri de 710 milioane de lei anul trecut (circa 160 milioane de euro), în scădere cu doar 3% faţă de anul anterior, dar peste nivelul afacerilor raportat de CFR Marfă. Mai mult, GFR a rămas pe profit net de 2,1 milioane de lei (470.000 euro), nivel aproape similar cu cel din anul anterior, în timp ce compania de stat CFR Marfă a avut pierderi de 194 de milioane de lei (45 milioane de euro), mai mari cu 22% faţă de anul precedent, arată datele de la Ministerul de Finanţe.
Pe aceeaşi cale ferată pe care circulă şi trenurile GFR, compania de stat CFR Marfă este incapabilă să aibă o activitate profitabilă.
În ultimii ani pe la conducerea CFR Marfă s-au perindat tot felul de manageri fără rezultate şi fără o strategie de aducere pe profit a operatorului feroviar.