Auto

Accent pe producţie: 400.000 de maşini made in Craiova şi Mioveni

Accent pe producţie: 400.000 de maşini made in Craiova şi Mioveni

Ford deja a instalat şi liniile de producţie pentru un al doilea motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri, a cărui producţie va începe anul viitor

Autor: Bogdan Alecu

03.09.2012, 00:05 1752

Ford se pregăteşte să apese acceleraţia "la podea" în ceea ce priveşte producţia de motoare şi maşini la Craiova, iar Dacia va lansa cea de-a doua generaţie a modelului Logan, dar şi Sandero facelift, ambele realizate la Mioveni. În acelaşi timp, dealerii şi importatorii de maşini speră ca noul val de tichete "Rabla" să revitalizeze piaţa auto, aflată în ultimii ani sub semnul crizei.

Ministerul Mediului a mai emis alte 15.000 de tichete "Rabla" la nivelul lunii august, iar până la finalul anului vor urma alte 15.000, pentru a se ajunge la un total de 60.000, faţă de 120.000 anul trecut. Cele 30.000 de tichete ar trebui să aducă în piaţă cel mult 10.000 de noi clienţi, în contextul în care fiecare va utiliza trei tichete pentru achiziţia unei maşini noi. Având în vedere că jucătorii din piaţă se aşteaptă la vânzări totale de autoturisme noi cu până la 20% mai mici decât anul trecut, şi în a doua jumătate a anului vânzările îşi vor continua declinul din primul semestru. În primele şapte luni piaţa a pierdut 20% faţă de perioada similară a anului trecut.

Ford şi Dacia se vor întrece în toamna acestui an pentru cel mai ambiţios plan de pe piaţa locală. Dacia a scos deja din producţie utilitara Logan Pick-up şi pe listă vor urma Logan Van şi MCV, acestea fiind înlocuite de noile Dokker şi Dokker Van produse în Maroc. La Mioveni deja s-au instalat noi linii de producţie pentru Logan 2 şi Sandero facelift. Acestea nu au fost comunicate oficial, Dacia păstrând misterul viitoarelor modele ca de fiecare dată, însă faptul că deja şi-au rezervat un interval pentru o conferinţă de presă la Salonul Auto de la Paris de la finalul acestei luni anunţă deja că urmează o lansare importantă. Cu excepţia modelelor Logan şi Logan MCV, celelalte modele din gama Dacia au fost lansate la Salonul Auto de la Geneva, considerat a fi mai puţin important decât Paris sau Frankfurt, care se organizează alternativ în fiecare toamnă.

Luna septembrie va aduce şi un "boom" în ceea ce priveşte producţia uzinei de la Craiova. În timp ce în iulie constructorul american a produs noul B-Max cu o cadenţă de 50 de maşini pe zi, în august s-a ajuns la 200, iar luna aceasta ar trebui să urce la 500 de unităţi asamblate zilnic, având în vedere că maşina urmează a fi lansată comercial pe toate pieţele europene. Mai mult, Ford deja a instalat şi liniile de producţie pentru un al doilea motor pe benzină EcoBoost de 1,5 litri, a cărui producţie va începe anul viitor. Astfel, aşa cum a procedat Audi cu fabrica din Ungaria, şi Ford vrea să facă din Craiova atât un centru de producţie de maşini, cât şi de motoare. Până la finalul anului Ford ar trebui să producă peste 50.000 de maşini şi 30.000 de motoare, în timp ce la Dacia se va atinge un nivel de peste 330.000 de maşini, pentru ca în total producţia totală de maşini din România să se apropie pentru prima dată de nivelul de 400.000 de unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO