Auto

Am vazut cum se asambleaza Dacia Duster - GALERIE FOTO

Am vazut cum se asambleaza Dacia Duster (Foto: Dragos Baltateanu)
02.04.2010, 14:11 402

Dacia si-a deschis portile uzinei de la Mioveni pentru o scurtavizita. Am putut vedea cu ochii nostri cum prinde forma DaciaDuster precum si celelalte modele ale gamei.

Ziua a inceput cu o intalnire matinala la sediul Dacia dincartierul Militari. O ora si ceva mai tarziu era la poarta uzineidin Mioveni. Am intrat in mini orasul Dacia si dupa cateva ture pestrazile intortocheate din interior ne-am oprit langa departamentulde caroserie.

A fost prima data cand am trecut pragul uzinei Dacia. Aveamexperienta uzinelor TPCA de la Kolin, Cehia unde se asambleazatripletii Peugeot 107, Citroen C1 si Toyota Aygo, apoi uzina KIA dela Zilina, Slovacia si Hyundai de la Nosovice, Cehia.

Ma asteptam la un proces tehnic ceva mai invechit dar uzineleDacia sunt absolut identice cu cele din vest. Ce-i drept, gradul derobotizare este foarte scazut in comparatile cu uzinele din Cehiasi Slovacia dar in rest nu sunt diferente majore.

Am vazut cu ochii nostri cum prinde forma noul model Duster.Productia este deja in forta, curtea fiind plina de modeleasteptand sa fie incarcate in camioane si trenuri. Majoritateapleaca la export iar in Romania primii proprietari isi vor primiDuster-ul la inceputul lunii mai.

Nasterea Duster-ului incepe in departamentul de caroserie. Tablaeste presata in elementele caroserie care apoi sunt sudate bucatacu bucata pana caroseria prinde forma. Putini roboti indepartamentul caroserii, personal am numarat doar vreo doi.Operatiunile sunt facute de operatori umani care manuiesc nisteclesti uriasi pentru sudura in puncte. Acestia privesc curiosicatre aparatele noastre de fotografiat dar nu se opresc dinprocesul de asamblare a caroseriilor.

Am trecut apoi in viteza prin uzina Renault Mecanique Roumanie.Aici se fac cutiile de viteze pentru toate modelele din gama Daciasi nu numai. Aici este adevarata farmacie. Utilajele suntimpecabile iar lazile sunt pline de pinioane si arbori. Noi amvizitat doar una din sectiile uzinei mecanice, mai precis cea undese fabrica si asambleaza cutiile din familia TL. Doua versiuni alecutie de viteze TL se produc aici, acest tip de cutie fiind regasitpe multe modele Renault si Nissan.

Ultima oprire a fost in departamentul de montaj. Pe aceeasilinie de asamblare, lunga de peste un kilometru, regasim toata gamade modele Dacia. Duster sta alaturi de Logan si Sandero asteptandsa fie echipat cu toate elementele necesare unui automobil. Niciaici nu sunt multi roboti, exista unul care aplica masticul pentruparbriz, in rest operatorii umani fiind prezenti din nou ladatorie.

Imperecherea caroseriei cu motorul si trenul de rulare este celmai important proces ce are loc pe banda de montaj. Apoi se adaugarestul de elemente. Parbriz, scaune, bord, etc. La final se faceplinul de lichide si motorul este pornit pentru prima data.Nou-nascut-ul Duster trece apoi printr-o serie de teste. Seregleaza rotile, se verifica trenul de rulare, franele, farurile sidaca toate elementele au fost bine montate. Apoi trece prin "cabinade dus" unde este simulata o ploaie puternica. La final caroseriaeste inspectata sub o lumina puternica. Daca totul este in regula,Duster paraseste departamentul de montaj si isi va astepta cuminterandul la transport in imensa parcare cu 10.000 de locuri din zonade logistica Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO