Trei din patru afaceri antreprenoriale româneşti spun că au înregistrat o creştere a cifrei de afaceri în ultimul an financiar, dar acţionarii şi managerii sunt preocupaţi de situaţia economică generală şi de înăsprirea competiţiei, arată rezultatele celei mai recente ediţii a sondajului global PwC Family Business Survey.
Studiul realizat de PwC cuprinde un eşantion global de 2.378 de proprietari şi directori de afaceri de familie din peste 40 de ţări, inclusiv România. Companiile analizate au afaceri mai mari de 5 milioane de dolari, iar anul acesta valoarea cumulată a cifrei de afaceri a companiilor incluse în sondaj depăşeşte 500 de miliarde de dolari.
Potrivit studiului, 62% dintre respondenţii români se aşteaptă la o creştere constantă a afacerii lor în următorii cinci ani, iar alţi 13% mizează pe o creştere rapidă şi agresivă. La nivel global, ponderea celor care au ambiţii de creştere agresivă este de 15%.
„Este clar că au apărut noi provocări la orizont pentru afacerile de familie: contextul economic este mai dificil, competiţia mai agresivă, presiunea asupra preţurilor este în creştere, iar schimbările se produc cu o viteză din ce în ce mai mare. Cu toate acestea, afacerile antreprenoriale dau dovadă de rezistenţă şi de capacitate de adaptare, ele fiind fundamentul unei creşteri economice sănătoase”, a spus Alexandru Medelean, liderul echipei de servicii integrate pentru antreprenori şi afaceri de familie din cadrul PwC
România.