Auto

Antreprenorul Marian Şeitan a ieşit din acţionariatul companiei pe care a clădit-o acum 18 ani. „Am câteva milioane de euro pe care vreau să le investesc în firme mici“

Marian Şeitan

Marian Şeitan

Autor: Mădălina Panaete

26.08.2015, 13:00 5841

Şeitan a bătut palma cu Poşta Franceză din 2008, când a vândut 60% din companie, iar acum semnează exit-ul.

Marian Şeitan, românul care a pus în urmă cu 18 ani bazele businessului din marketing direct Mediapost Hit Mail, a vândut 40% din acţiu­nile companiei către o filială a La Poste, serviciul poştal al Fran­ţei, care a ajuns astfel să deţină inte­gral grupul construit de antre­pre­norul român. „Vânzarea face parte din contractul pe care l-am semnat în 2008. Acesta prevedea ca, după un anumit număr de ani, atunci când părţile cad de comun acord, grupul La Poste să ajungă să deţină controlul intergral al businessului“, spune Marian Şeitan, 42 de ani, care a rămas însă să conducă compania din funcţia de director general.

Antreprenorul a pus bazele Hit Mail în 1997, la câteva luni după ce şi-a terminat studiile. Şeitan, absolvent al Facultăţii de relaţii economice internaţionale din cadrul ASE Bucureşti, primise o bursă în Franţa, unde a studiat marketingul direct şi s-a întors în ţară pentru a pune bazele unei firme care oferea servicii de marketing direct, distribuţie de pliante în cutii poştale şi management de baze de date.

Ulterior, a primit mai multe oferte de vânzare, însă a bătut palma cu Poşta franceză.

„O să rămân în continuare în companie, avem planuri de dezvoltare. Anul trecut am avut afaceri de 10,7 mil. euro, iar planul este ca în cinci ani bu­sinessul să se dubleze. Poşta franceză vrea să crească bu­sinessul atât organic, cât şi prin achiziţii. Este po­sibil să cumpărăm firme care activează în zone conexe domeniului nostru de activitate“, mai spune Şeitan, care nu dă detalii despre bugetul de achi­ziţii pe care îl au francezii, însă subliniază că Poşta Fran­ceză a avut anul trecut profit de peste 500 mil. euro.

Din grupul Mediapost fac parte companiile Mediapost Hit Mail, cu afaceri de 5,2 milioane de euro şi 136 de angajaţi, Create Direct, cu un rulaj de 1,2 mil. euro şi  Interactions , cu 0,5 mil. euro rulaj.

De asemenea, activitatea grupului mai include şi Inbox Marketing cu o cifră de afaceri de 3,78 milioane de euro şi 670 de angajaţi şi Mediapost Hit Mail Bulgaria, care are o cifră de afaceri de 0,5 mil. euro. În total, grupul a depăşit anul trecut afaceri de 10 milioane de euro şi oferă servicii de baze de date, logistică promoţională şi pentru e-commerce, soluţii pentru promoţii de consumatori, dar şi distribuţie de pliante şi marketing digital.

„Avem 850 de angajaţi în toate filialele, iar toţi sunt angajaţi de noi cu carte de muncă, inclusiv cei de la distribuţia de pliante.“

Mediapost Hit Mail are peste 300 de clienţi, printre care Auchan, Billa, Carrefour, Danone, elefant.ro sau Mega Image.

Antreprenorul nu spune cât a primit pentru pachetul de 40% din acţiunile Mediapost Hit Mail, însă afirmă că are „câteva milioane de euro“ pentru a le investi în alte businessuri.

„Mă gândesc să îmi fac un portofoliu de in­ves­tiţii în mai multe domenii. Mă interesează să in­ves­tesc în firme mici în care văd potenţial de creştere. În ultimii ani, de exemplu, e-commerce-ul a avut o evoluţie foarte bună şi va creşte în continuare.“

Cât despre piaţa de direct marketing, Marian Şeitan crede că mai este loc de creştere. Piaţa este evaluată la 25-30 mil. euro. De exemplu, ca număr de pliante în România se trimit 2 pliante pe săptămână per gospodărie, în timp ce media europeană este de 12 pliante pe săptămână de persoană. „Retailul trimite 80% din pliante, însă şi firmele de mobilă, din telecom, dar şi din asigurări trimit pliante.“

 

Cine este Marian Şeitan

- Este absolvent al Facultăţii de relaţii economice internaţionale din cadrul ASE Bucureşti

- În 1997, după ce a învăţat în Franţa ce înseamnă marketingul direct, a înfiinţat firma Hit Mail cu câteva mii de euro

- În 2008, Mediapost, filiala locală a La Poste, a devenit acţionar al grupului Hit Mail, prin preluarea a 60% din titluri. Şeitan rămâne la conducerea companiei şi cu 40% din acţiuni

- În 2015 antreprenorul semnează exit-ul. El rămâne directorul general al companiei. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO