Auto

Arta de a construi automobile. Vedeţi aici cele mai frumoase maşini din istorie - GALERIE FOTO

Ferari Superamerica 45 - Constructorul italian a proiectat acest model pe platforma lui 599 GTB Fiorano special pentru Peter Kalikow, proprietarul ziarului New York Post. Maşina prezentată la concursul de eleganţă de la Villa d'Este dispune de unplafon rotativ din fibră de carbon. Preţul nu a fost comuicat, dar având în vedere că este un singur exemplar cel mai probabil acesta a ajuns la peste 1 milion de euro.

Ferrari Superamerica 45

Autor: Bogdan Alecu

18.06.2011, 16:06 7596

Înainte de performanţe, de confort, de dinamism sau de marcăeste designul. Istoria automobilului a fost, este şi întotdeauna vafi scrisă de maşini frumoase.

Designul, imaginea, liniile unui automobil reprezintă cea maiimportantă trăsătură a acestuia din simplul motiv că cel caredoreşte să cumpere unul reacţionează în primul rând la cum aratămaşina respectivă.

Niciodată în istorie un automobil considerat "urât" nu a avutsucces. Avem exemplul lui Subaru Tribeca, SUV care a beneficiat deun facelift la un timp foate scurt după lansare pentru a corectapartea frontală, sau Renault Laguna, care de asemenea a beneficiatde mai multe corecturi de la prezentarea sa.

Ferrari 275 GTB, Lamborghini Miura, BMW 507 Roadster, AC Cobrasau Aston Matin DB5 sunt considerate a fi cele mai frumoase maşinidin istorie.

Lista maşinilor cu un design atrăgător este mult mai lungă, peaceasta fiind inclusiv maşini americane precum Corvette sau FordMustang, dar în special cele din Italia, italienii fiindspecialiştii în materie de design. Designul este atât de importantîncât unii colecţionari de automobile şi-au creat propria maşinăunicat.

Vedeţi aici o GALERIE FOTO cucele mai frumoase maşini din istorie

Spre exemplu Peter Kalikow, proprietarul publicaţiei New YorkPost, nu era mulţumit de oferta Ferrari din momentul de faţă aşa căi-a rugat pe italieni să-i proiecteze ceva unic - un nouSuperamerica 45, automobil ce va fi realizatîntr-un singur exemplar, fapt ce cu siguranţă îi va asigura un preţde revânzare foarte ridicat.

Noul Superamerica este vopsit într-o nuanţă specială Blu Antilleşi dispune de un plafon metalic retractabil încorporat în structurăşi care se poate roti şi rabata. Superamerica 45 preia platformatehnică a lui 599 GTB Fiorano, dar dispune de jante noi, guri deventilaţie suplimentare şi oglinzi şi mânere de uşi modificate. Laprima vedere toate modificările par numai nişte mici detalii, daracestea au misiunea importantă de a face acest automobil unulunic.

Adrian van Hooydonk, designerul-şef al BMW a prezentat în cadrulconcursului de eleganţă de la Villa d'Este conceptul BMW328 Hommage, un exerciţiu de design realizat pentru acelebra 75 de ani de la naşterea lui BMW 328, unul dintre modelelede reverinţă ale bavarezilor.

Acesta a fost inclus în topul celor mai importante 25 de maşiniale secolului XX şi la vremea sa a fost una dintre cele mai rapidemaşini disponbile, înregistrând inclusiv un record în cursa MilleMiglia în 1940.Ę Conceptul reprezintă un roadster "pur-sânge" cudouă locuri, fără portiere şi cu o greutate de numai 780 kg,valoare atinsă datorită utilizării plasticului ranforsat cu fibrăde carbon atât pentru panourile caroseriei cât şi în cockpit.

În ceea ce priveşte designul se remarcă simplitatea aproapespartană, dar şi tuşa retro "prin grila pe verticală, farurilerotunde şi curelele din piele de pe aripi". Sub capota sa esteamplasat un motor cu şase cilindri în linie de 3,0 litri şi peste300 CP. Desigur, nu acesta este important, ci ceea ce simbolizează.Şi, cu toate că 328 nu are acel design "latin", are ceea ce uniinumesc personalitate şi o istorie.

După acelaşi model ca şi Ferrari Superamerica, în cadrul ediţieide anul viitor a Salonului Auto de la Geneva compania Xenatec vaprezenta noul Maybach Cruserio Coupe, un modelsport realizat pe platforma tehnică a limuzinei Maybach 57S. Noulcoupe a fost proiectat de designerul Fredrik Burchhardt specialpentru a îndeplini cerinţele unui client, iar de construcţiaefectivă a maşinii s-a ocupat echipa de la Xenatec.

La exterior noul Cruserio Coupe este finisat în două culorimate, vopseaua fiind aplicată manual în mai multe straturi pentru ase obţine efectul dorit. La interior de asemenea s-a lucrat manual.Tapiţeria din piele a celui mai luxos Maybach a fost cusută manualiar plafonul este realizat din sticlă.

Preţul noului coupe nu a fost dezvăluit, dar în condiţiile încare un Maybach porneşte de la aproximativ 250-300.000 de euro, uncoupe realizat pe comandă poate trece fără probleme de 500.000 deeuro. Conceptele sau modelele de serie cu preţuri de peste 200.000de euro întotdeauna vor face parte din imaginaţia pasionaţilor deautomobile.

Pasiune de care constructorii vor dori întotdeauna să profite şisă ofere maşini din ce în ce mai frumoase şi de ce nu, care să parăcă sunt în mişcare, chiar şi atunci când sunt parcate.

Aflaţi mai multe detalii din ediţia de iulie asuplimentului După Afaceri Premium care apare vineri, 24iunie

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO