ZF 24

Aţi auzit de aceste mărci auto? Brandurile care nu au vândut nicio maşină în 2014 în România. Galerie FOTO

Mărcile care nu au vândut nicio maşină

Mărcile care nu au vândut nicio maşină

Autor: Bogdan Alecu

11.12.2014, 11:59 15299

Sunt prea scumpe, prea exclusiviste, nu au o gamă de motoare adecvate pieţei locale sau nu au o reprezentanţă locală, 38 din cele 82 de mărci auto nu au înregistrat niciun model înmatriculat în primele zece luni ale acestui an, conform datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). 

Dintre cele 38 una singură este reprezentată oficial în România - brandul Lotus. Marca britanică este importată oficial în România de Forza Rossa care a lansat Lotus în România în 2011. În statistica Poliţiei nu apare niciun Lotus înmatriculat nici în 2014 şi nici în 2013. Singurul model înmatriculat în România a fost înregistrat în 2012. Cel mai bun an pentru Lotus în România a fost 2011, când s-au înregistrat trei maşini noi. 
Forza Rossa este reprezentant al brandului britanic pentru România, Serbia, Muntenegru şi Rep. Moldova.
Maşinile Lotus sunt proiectate pentru a oferi performanţe dinamice cât mai ridicate, fără a fi echipate cu motoare foarte puternice, dar care oferă un confort limitat. Cel mai scump Lotus disponibil în România este Evora S IPS, care porneşte de la 93.800 de euro cu TVA şi care dispune de un motor de 350 CP ce permite maşinii să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde. 
Printre celelalte branduri cu zero maşini noi înmatriculări sunt Acura, divizia premium a Honda, comercializată oficial doar în America de Nord, Cadillac, care a vândut anul trecut trei maşini noi şi multe branduri chinezeşti, Printre "asiatice" se numără Geely, Great Wall sau Dong Feng şi Chery. În plus, sunt mărcile americane care s-au retras din Europa precum Chrysler sau Dodge şi unele care nu s-au comercializat niciodată oficial precum Lincoln.
Tot printre mărcile cu zero înmatriculări este şi Rolls-Royce, celebrul brand britanic, ale cărui limuzine pot ajunge şi la peste 600.000 de euro, constructorul neînregistrând nici un model nici în 2013 şi nici în 2014. 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO