Autostrada Bucureşti – Ploieşti intră pe ultima sută de metri. Vezi aici ce s-a terminat şi unde încă se mai lucrează - GALERIE FOTO

10 iun 2012 Autor: Bogdan Alecu

Mai sunt exact 20 de zile până când vom putea circula de la Bucureşti (mai bine spus de pe Şoseaua de Centură) şi până la Ploieşti pe autostrada A3 şi pentru prima dată se poate spune că lucrările se apropie de final înaintea unui termen-limită, acesta fiind totodată şi cel de-al treilea avansat de Ministerul Transporturilor în ultimele şase luni.

Sensul giratoriu care va face conexiunea dintre autostradă şi centura de vest a Ploieştiului este deja finalizat 100%, panourile sunt montate iar pe carosabil sunt deja delimitate noile benzi de rulare. Lucrările la acesta s-au demarat în prima jumătate a lunii mai, când deja sensul giratoriu de la intersecţia cu centura Capitalei era deja finalizat. Cu toate că la prima vedere soluţia unui sens giratoriu pare una greu de înţeles, în condiţiile în care acesta va reduce puternic viteza medie autoturismelor care vin dinspre Bucureşti pe autostradă. Aici trebuie subliniat şi faptul că tronsonul a costat 456 mil. euro, costul mediu fiind de 7 mil. euro pentru Moara Vlăsiei - Ploieşti şi de 8,2 mil. euro pentru Bucureşti - Moara Vlăsiei. Astfel, în sensul giratoriu de la Ploieşti vor intra zilnic circa 39.000 de maşini numai dinspre Bucureşti, iar din cele două benzi ale autostrăzii una singură va intra pe centura de vest a Ploieştiului.

Probabil cea mai "surprinzătoare" realizare este intrarea pe ultima sută cu nodul rutier de la Moara Vlăsiei. Chiar şi aşa, cu trei săptămâni înainte de termen podul nu poate fi traversat, iar lucrările la asfaltarea autostrăzii de sub acesta nu au început. Mai mult, asfaltarea podului a început doar pe o jumătate. De la Moara Vlăsiei se poate observa că pe tronsonul construit de italienii de la Pizzarotti şi Tirena Scavi este gata, fiind trasat şi marcat. În partea cealaltă, pe tronsonul Euroconstruct se poate vedea faptul că primul pod este construit, însă nu şi asfaltat.

Autostrada Moara Vlăsiei-Ploieşti are una dintre cele mai controversate istorii. Povestea tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti începe în iunie 2007, când lucrările au demarat, având ca termen iniţial de finalizare anul 2010. În primăvara anului trecut fostul ministru al transporturilor Anca Boagiu anunţa că va rezilia contractul cu firmele constructoare ale tronsonului Moara Vlăsiei - Ploieşti. Ulterior, constructorii au renunţat la suplimentarea contractului de construcţie cu 47%, adică echivalentul a peste 110 mil. euro. Renunţarea la aceşti bani a fost o premieră în istoria Ministerului Transporturilor, în condiţiile în care instituţia a reuşit pentru prima oară în cazul unui contract de o asemenea anvergură să-i determine pe constructori să lucreze fără alte acte adiţionale.

 
Cuvinte cheie:
Autostrada Bucureşti – Ploieşti
, infrastructura
, autostrazi
,
Vizualizari:
Printeaza
Momentan este un comentariu Comenteaza si tu
Comentarii (1):
adiarc - 10 iunie 2012, 23:04

vorbiti si de gunoaiele de la Romstrade care au pe Nadlac-Arad lotul unu doar un stadiu de cateva procente...si fiind puternic conectati la varf , toti cei implicati tin totul sub tacere...hei Dna...aude cineva....

Campurile marcate cu rosu nu sunt valide!

Comentariul a fost adaugat si va aparea dupa ce va fi moderat!

Comentariile vor fi publicate doar după moderarea acestora de către redactori. Nu vor fi publicate comentariile care conţin injurii, un limbaj licenţios, instigare la încălcarea legii, la violenţă sau la ură, precum şi acuzaţii fără acoperire. De asemenea, pentru o mai bună comunicare, vă rugăm să oferiţi o adresă de mail validă. Vă mulţumim!

zf.ro
Închide