Auto

Avem cinci variante pentru Piteşti-Sibiu pe hârtie şi un drum prăbuşit în realitate

Avem cinci variante pentru Piteşti-Sibiu pe hârtie şi...

Autor: Bogdan Alecu

03.12.2015, 00:07 3578

Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi are „în sertar“ cinci variante pentru autostrada dintre Sibiu şi Piteşti, care ar fluidiza masiv traficul pe acest traseu, însă în cel mai bun caz abia anul viitor ar începe lucrările la cele mai uşoare tronsoane de pe acestea, dinspre Sibiu, respectiv dinspre Piteşti. Valea Oltului a fost blocată între 1 şi 2 decembrie timp de 24 de ore de alunecări de teren, iar anul trecut drumul dintre Piteşti şi Râmnicu Vâlcea a fost blocat pentru camioane timp de două luni şi jumătate tot din cauza unor alunecări de teren, timp în care transportatorii au pierdut din cauza consumului suplimentar peste 35 mil. euro. Inclusiv uzina Dacia de la Mioveni a fost afectată de blocarea traficului, în condiţiile în care camioanele de transport au apelat la rute ocolitoare.

„La momentul actual, transportatorii utilizează rute alternative pentru Valea Oltului, via Drobeta-Turnu Severin sau Făgăraş-Bran-Câmpulung-Mioveni“, au spus reprezentanţii Dacia. Adrian Mihai, acţionar al Fan Courier - cea mai mare companie de curierat de pe piaţa locală, spune că blocarea circulaţiei pe Valea Oltului a afectat direct peste 30 de camioane din flota proprie şi a dublat costurile de transport pe traseul dintre Sibiu şi Bucureşti.

„Am avut camioane blocate acolo şi timpul înseamnă bani. Celelalte camioane au fost nevoite să ocolească, ceea ce înseamnă o dublare a numărului de kilometri, ceea ce din nou înseamnă bani cheltuiţi în plus şi timp pierdut. Nu vorbim de 1-2 camioane şi de 30-40 de camioane ale noastre care tranzitează noaptea acel traseu pe care au ocolit“, a spus Adrian Mihai.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO