Auto

BMW atacă Tesla pe teren propriu şi ţinteşte supremaţia pe segmentul automobilelor hibride din SUA

BMW atacă Tesla pe teren propriu şi ţinteşte...

Autor: Luciana Georgescu

31.08.2014, 12:00 1781

BMW a dat lovitura în această lună după ce Tony Fadell, cel care a ajutat la proiectarea şi crearea iPodului, a devenit primul deţinător al autoturismului hibrid i8, comercializat pentru 136.000 de dolari, scrie Bloomberg.

Prin achiziţia automobilului, actualul director executiv de la Nest contribuie la popularizarea modelului în rândul potenţialilor clienţi din SUA, care în prezent sunt atraşi de versiunea competitorului Tesla, Model S, cel mai bine vândut autovehicul din San Francisco, potrivit Edmunds.com, un site care urmăreşte evoluţia industriei auto.

Producătorii auto sunt interesanţi în special de statul California, pentru că aici se setează trendurile care vor avea impact asupra vânzărilor din întreaga ţară.

“Un client important devine o a doua carte de vizită pentru companie. Silicon Valley este locul unde se stabilesc trendurile”, a spus Thilo Koslowski, un analist din industrie.

Pentru a face faţă competiţiei din partea Tesla Motors, companii precum BMW sau Cadillac, expun modele de maşini electrice în campusurile sediilor companiilor de IT, dar şi în showroomuri auto.

“New York şi Los Angeles sunt cele mai mari pieţe pentru automobilele de lux, însă clienţii sunt destul de conservatori. Este foarte posibil ca San Fracisco să devină următoare generaţie de clienţi pentru autoturismele de lux”, a spus Uwe Ellinghaus, directorul de marketing de la Cadillac. “Locuitorii din San Francisco sunt mult mai interesaţi de mesajul transmis de un anumit brand decât de cumpărarea cele mai rapide maşini din lume”, a mai adăugat el.

Cadillac încearcă să mărească vizibilitatea autoturismului electric ELR, prin oferirea de test drive-uri pentru angajaţii companiilor din industria IT, dar şi prin deschiderea de noi reprezentanţe în zonă sau prin renovarea celor existente. “În ceea ce priveşte compania noastră, acestea sunt modalităţile prin care încercăm să concurăm cu Tesla”, a declarat proprietarul unei reprezentanţe Cadillac din San Francisco. Strategiile companiei vin în contextul lansării a două noi modele, Escalade şi ATS Coupe, cu scopul atragerii unui număr cât mai mare de clienţi.

În timp ce Cadillac caută modalităţi pentru a intra în atenţia unor potenţiali clienţi, BMW este deja cel mai bine vândut brand de lux în San Francisco, potrivit Edmunds. Provocarea pentru producătorul german este cum să creeze o generaţie viitoare de autoturisme care să îi menţină poziţia în clasament. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO