Auto

Cât costă "visul american" pe şoselele din România: Ford Mustang '60, Pontiac GTO sau Cadillac DeVille

 Un Ford Mustang din 1965 poate fi cumpărat cu 10.900 de euro, în timp ce versiunea de top a acestuia cu motor de 4,2 litri urcă la 16.000 de euro.

Automobile de colecţie

Autor: Bogdan Alecu

05.06.2011, 14:51 9043

Un automobil de colecţie, produsînainte de 1970, va atrage întotdeauna mai multe proviri pe stradăchiar şi decât un automobil exclusivist proaspăt lansat. Încondiţiile în care şi gusturile clienţilor din România s-au aliniatla "standardele" internaţionale, tot mai mulţi colecţionari aleg săcumpere sau să restaureze automobile legendare care au schimbatcursul istoriei. automobilului. Mai mult, maşinile de colecţieasigură un statut de "connosieur" celui de la volan şi mai mult,asigură şi o economie la buget acestea fiind scutite de plataimpozitului anual.


Ford Mustang din anii60, celebrul Pontiac GTO, similar celui condus de Vin Diesel înprima parte a filmului XXX, Cadillac DeVille sau chiar IMS-uri sauBroscuţe Volkswagen sunt comercializate pe site-urile specializateîn comerţul cu maşini second-hand la preţuri care de multe oridepăşesc pe cele ale unor modele noi cu performanţesimilare.

Spre exemplu, nu mai puţin de treidin cele douăzeci de maşini produse înainte de 1970 şi vândute înRomânia sunt modele Ford Mustang din prima generaţie, două coupe şiunul decapotabil, toate fiind restaurate până la cele mai micidetalii. Spre exemplu, un Mustang Cabrio din 1966, cu 44.000 km labord, cu motor pe benzină de 3,3 litri şi 120 CP complet restauratcostă 18.500 de euro, adică tot cam cât un model de clasă medienou. Unul Coupe din 1965 poate fi cumpărat cu 10.900 de euro, întimp ce versiunea de top a acestuia cu motor de 4,2 litri urcă la16.000 de euro. Un Pontiac GTO din 1966, unul dintre cele maicunoscute "muscle cars" din acea perioadă, poate fi achiziţionat cuaproape 30.000 de euro. Aceasta dispune de un motor de 6,6 litricare dezvoltă nu mai puţin de 350 CP.

Un loc special pe listacolecşionarilor de automobile din România o au modelele IMS -precursoarele SUV-urilor ARO produse la Câmpulung Muscel. Un astfelde exemplar recondiţionat se comercializează cu preţuri cuprinseîntre 1.500 şi 5.000 de euro, în funcţie de starea de funcţionareşi modificările aduse. În cazul unora puternic modificate preţulpoate sări la peste 6.000 de euro. Din aceeaşi categorie face şi VWBeetle, Broscuţa. Un model din anii 60 complet restaurat şi înstare bună de funcşionare costă aproximativ 5.000 de euro, adicădoar cu puţn sub preţul de achizişie al unui Logan nou.

Lista automobilelor de colecţiecare pot fi cumpărate în România este completată şi de un RollsRoyce Silver Shadow din 1970. Limuzina care dispune de un motor de6,25 litri de 200 CP poate fi achiziţiţionată cu 18.000 de euro,adică de 20 de ori mai ieftin decât o limuzină Rolls Roycenouă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO