"Rezultatele Dacia sunt cu adevărat impresionante. La nivelul lunii iulie divizia low-cost a Renault a înregistrat aproape o dublare a vânzărilor, ce i-a permis să depăşească în premieră mărci precum Ford, Opel sau Fiat", titrează publicaţia franceză Le Figaro, care a acordat o jumătate de pagină pentru o analiză asupra rezultatelor constructorului local.
Mai mult, Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) subliniază în buletinul lunar că Dacia, alături de mărcile de lux, se descurcă "cu fineţe" într-o situaţie delicată, pe o piaţă auto franceză aflată în declin.
La nivelul lunii iulie Dacia s-a clasat pe locul cinci în topul celor mai bine vândute mărci de autoturisme pe piaţa franceză, fiind devansată numai de constructorii francezi - Peugeot, Renault şi Citroën -, dar şi de Volkswagen.
Dacia şi-a dublat vânzările la nivelul lunii iulie, în timp ce VW a crescut cu aproape 5%, la 13.367 de maşini, pe când cei trei constructori francezi au punctat scăderi cuprinse între 6,8% şi 26,6%.
Astfel, în timp ce Dacia s-a apropiat de 9.200 de maşini vândute, Ford a vândut mai puţin de 6.000 de maşini, în timp ce Opel abia a trecut de 4.700 de unităţi. Creşterea puternică a înmatriculărilor Dacia vine şi în contextul în care iulie este cea de-a treia lună de comercializare a noului monovolum Lodgy pe piaţa franceză.
Per total, la nivelul primelor şapte luni, Dacia a înregistrat în Franţa o scădere a vânzărilor de 3,8% faţă de perioada similară a anului trecut, la puţin peste 50.300 de autoturisme. Dacă în intervalul ianuarie-aprilie înmatriculările Dacia în Hexagon au pierdut în fiecare lună între 6 şi 56%, din mai acestea au revenit pe creştere, ajungând treptat de la un avans de 5% la 41% în iunie şi la 94% la nivelul lunii iulie. În aceste trei luni Lodgy a reprezentat aproape un sfert din înmatriculările Dacia.
Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels