Auto

Cele cinci proiecte de infrastructură cu termene amânate în acest an

Cele cinci proiecte de infrastructură cu termene...

Autor: Andreea Neferu

19.07.2014, 19:21 918

O serie de lucrări de infrastructură de transport care ar fi trebuit să asigure relansarea sectorului construcţiilor nu au început în prima jumătate a acestui an, printre ele numărându-se autostrada Comarnic-Braşov, inelul de centură sud al Capitalei şi un tronson al autostradei Bucureşti-Ploieşti. 

Statul român benefi­cia­ză de fonduri europene de 4,4 mld. euro în perioada 2007-2013 pentru construirea de autostrăzi, căi ferate, aeroporturi sau metrou, însă până în prezent a reuşit să atragă doar o treime din aceşti bani. România mai are la dispoziţie doar un an şi jumătate pentru a atrage restul de aproape 3 miliarde de euro puşi la dispoziţie de Uniunea Europeană. 

De la începutul anului, printre marile proiecte de infrastructură cu termene de finalizare sau începere sau finalizare amânate se află: 

Autostrada Comarnic - Braşov

(53 de kilometri) încă aşteaptă să găsească finanţare, la peste jumătate de an de la momentul la care au fost anunţate numele investitorilor privaţi care o vor realiza în concesiune, francezii de la Vinci, grecii de la Aktor şi austriecii de la Strabag. 

Primii 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti - Ploieşti

Tronsonul de 6,5 kilometri ai autostrăzii Bucureşti - Ploieşti, care se întinde între şoseaua Petricani şi centura Capitalei, a rămas recent fără constructor, după câţiva ani în care finanţarea pentru construirea acestui sector de drum a fost redusă.

Inelul de centură sud al Capitalei

La începutul acestei veri, CNADNR a reziliat cele trei contracte încheiate în 2008 pentru reabilitarea centurii de sud a Capitalei. Deşi au fost semnate în urmă cu şase ani, contractele nu s-au putut derula în lipsa alocărilor financiare. 

Autostrada Nădlac - Arad, lot 2

Construcţia tronsonului de 16,7 kilometri între Pecica şi Arad a fost din nou scoasă la licitaţie la începutul lunii iunie după ce CNADNR a reziliat contractul de execuţie a acestei autostrăzi în vara anului trecut, în contextul în care constructorul şoselei, firma austriacă Alpine, a intrat în faliment la nivel internaţional şi în insolvenţă pe plan local.

Calea ferată Frontieră - Curtici - Simeria

CFR a lansat patru licitiaţii în luna februarie pentru construirea a peste 140 de kilometri de cale ferată pe secţiunea Frontieră - Curtici - Simeria, cu o valoare totală de peste 2 miliarde de euro. Aceste licitaţii au fost anulate însă în aprilie, compania anunţând la acel moment că decizia a fost luată pentru a evita încălcarea legislaţiei, întrucât în urma contestaţiilor depuse s-au descoperit erori sau omisiuni în anunţul de participare. Licitaţiile au fost reluate la mijlocul lunii iunie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO