Auto

Cele mai aşteptate maşini care vor fi lansate în România în 2016. Surprize la Dacia şi la Ford Craiova

Alfa Romeo Giulia

FOTO

10.01.2016, 00:16 4914

În 2015 s-au lansat în România peste 100 de noi modele, de la cele facelift la cele complet noi, de la BMW X1 şi noua Serie 7 care a luat prin surprindere clasa de lux, la noua gamă de SUV-uri a Mercedes-Benz la noul Audi Q7.

Anul 2016 nu se anunţă deloc plictisitor şi toţi constructorii auto vor să participe la revigorarea pieţei auto europene şi româneşti. Deja multe dintre acestea au fost prezentate oficial în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamnă iar altele vor veni la Geneva, în primăvară.

Cele mai importante noutăţi pentru România vor veni din uzinele Dacia Mioveni şi Ford Craiova. Din Bănie constructorul american va anunţa cel de-al doilea model care va fi produs în România, cel mai probabil următoarea generaţie a SUV-ului EcoSport, în timp ce Dacia ar putea anunţa viitoarele Sandero şi Logan facelift.

 

Alfa Romeo Giulia

După o absenţă de mai mulţi ani în clasa medie, Alfa revine în clasa medie cu noua Giulia pentru a concura direct cu BMW Seria 3. Primul lansat a fost chiar Quadrifoglio Verde, rivalul lui M3 care dispune de un motor pe benzină V6 de peste 500 CP. Desigur, lista de concurenţi include Clasa C de la Mercedes-Benz, Audi A4 şi Jaguar XE. Gama va include şi motorizări diesel şi benzină eficiente pentru toate categoriile de clienţi. De asemenea, platforma va fi utilizată şi de către viitorul SUV Alfa.

 

Audi A5

Audi continuă lansarea de noi modele şi în 2016. Primul pe listă este A5 şi gama sa. Primul va fi coupeul urmat de limuzina Sportback. Va avea la bază noul A4 lansat în 2015 şi va fi mai uşor şi mai rafinat decât actuala generaţie. În plus, va veni cu un diesel de 2,0 litri care va emite sub 100 de grame de CO2 per kilometru, fiind printre cele mai eficiente la acest capitol. Alături de A5 mai sunt aşeptate şi S4, versiunea sport a lui A4, noul Q5 dar şi viitorul Q1, cel mai mic SUV din gama germanilor.

 

Bentley Bentayga

Cel mai scump, cel mai rapid şi cel mai luxos SUV creat vreodată vine în Europa şi în România în 2016. Deja mai mulţi clienţi de la Bucureşti şi Chişinău şi-au comandat noul model, iar primele exemplare vor fi livrate în lunile următoare.

Bentayga vine cu un motor W12 de 6,0 litri şi 608 CP ce îi permite să accelereze de la 0 la 100 km/h în 4 secunde şi să ruleze cu peste 300 km/h. Oficial SUV-ul are un consum mediu de 12,8 litri/100 km. în total peste 4.000 de clienţi din întrega lume au comandat noul Bentayga fără a vedea maşina şi au plătit avansul de 30.000 de euro. Dintre aceştia patru sunt din România şi doi din Republica Moldova, cărora li se vor livra maşinile începând cu 2016.

BMW Seria 5

După ce a luat prin surprindere clasa de lux cu Seria 7, acum constructorul bavarez vrea să se impună din nou în clasa mare, cea a limuzinelor pentru executivi, cu noua Serie 5. Maşina vine cu un nou şasiu, motoare mai eficiente, noi sisteme de conectivitate şi noi tehnologii revoluţionare. Printre noutăţi se numără şi utilizarea fibrei de carbon la şasiu întocmai precum la Seria 7, o versiune plug-in hybrid dar şi posibil motorizări pe benzină în trei cilindri, cum este cea de pe BMW i8.

 

Dacia Logan&Sandero

Dacia pregăteşte noi surprize pentru piaţa europeană. Primele vor fi modelele cu transmisie automată de tip pilotată, care vor elimina pedala de ambreiaj şi care va fi disponiblă atât pentru motorul pe benzină de 0,9 litri TCe cât şi pentru dieselul 1,5 litri dCi. Spre final de an Dacia ar putea anunţa chiar noile Logan şi Sandero facelift, versiunile restilizate ale actualelor modele care vor veni cu un nou design şi noi echipamente.

 

Fiat Tipo

 

La opt ani de la lansarea lui Linea, Fiat revine pe segmentul sedanurilor compacte cu Tipo care în premieră va fi disponibil ulterior şi într-o versiune break. Gama de motorizări va include propulsoare pe benzină de 1,4 şi 1,6 litri alături de cele pe motorină de 1,3 şi 1,6 litri. Sunt aşteptate preţuri sub 13.000 de euro în România.

 

Ford Edge

 

Ford Edge readuce constructorul american în cursa pentru segmentul premium, la aproape 15 ani de când compania a decis oprirea definitivă a limuzinei Scorpio, modelul de clasă mare destinat pieţei  europene. Edge, aşa cum a fost prezentat, va concura direct cu Volkswagen Touareg şi chiar Audi Q5 şi Q7 prin prisma elementelor premium dar şi de înaltă tehnologie care se vor regăsi în lista de dotări. Edge va oferi de asemenea noi tehnologii avansate, reprezentând al treilea capitol al planului Ford de expansiune pe segmentul SUV în Europa, alăturându-se SUV-ului de dimensiune medie noul Kuga şi SUV-ului de dimensiune mică noul EcoSport. Noul Edge va fi dotat cu Adaptive Steering (Direcţie adaptivă), care va face ca Edge să fie mai uşor de manevrat şi mai distractiv de condus, şi prezintă în premieră în Europa tehnologia Active Noise Cancellation (Suprimarea activă a zgomotelor) şi Front Split View Camera (Cameră frontală cu vizualizare dublă).
Adaptive Steering modifică în mod continuu rata de virare în funcţie de viteza vehiculului, optimizând reacţia direcţiei în toate condiţiile. La viteze mai mici, precum atunci când se parchează sau când se manevrează în spaţii mici, noul sistem face ca vehiculul să fie mai agil şi mai uşor de întors. La viteze de autostradă, acesta permite ca Edge să reacţioneze mai lin şi mai precis la comanda şoferului.
Sistemul Ford Active Noise Cancellation utilizează trei microfoane din habitaclu şi generează unde sonore opuse emise prin intermediul sistemului audio, îmbunătăţind sunetul general al motorului şi ambianţa din habitaclu. Tehnologia Front Split View Camera face mai uşoară abordarea intersecţiilor dificile sau spaţiilor de parcare cu vizibilitate redusă prin intermediul unui sistem de camere care captează imagini la 180 de grade, instalat în partea frontală a vehiculului. Edge este dotat de asemenea cu conducte proiectate special de-a lungul părţii laterale a vehiculului, care creează o cortină de aer, ameliorând aerodinamica la viteză mare.
în Europa, Ford va oferi pentru Edge două versiuni ale motorului diesel Duratorq TDCi de 2 litri: o versiune de 180 CP şi un cuplu de 400 Nm, cu emisii de 149 g/km CO2, cu o transmisie manuală în 6 trepte şi o versiune de 210 CP şi un cuplu de 450 Nm, cu emisii de 159 g/km CO2, cu o transmisie automată PowerShift în 6 trepte şi padele pentru schimbarea vitezelor.

Honda NSX

Legenda niponă revine în Europa şi în premieră, va fi lansată şi în România unde deja sunt comenzi înregistrate. Prima generaţie a fost lansată în 1995, iar noul model a fost anunţat încă din 2007. Maşina va fi echipată cu un motor V6 pe benzină şi trei motoare electrice pentru a dezvolta un total de peste 550 CP. Acestea vor transmite puterea către roţi printr-o cutie de viteze cu dublu ambreiaj şi promite o manevrabilitate demnă de un Ferrari în timp ce consumul de carburant va avea valori similare cu cele ale unui diesel de familie.

 

Jaguar F-Pace

Prezentat în septembrie la Frankfurt, Jaguar va lansa comecial primul său SUV în 2016. Maşina va dispune de motorizări de 3,0 litri diesel şi benzină, alături de un nou diesel de 2,0 litri care va emite sub 130 de grame de CO2 per kilometru. Sistemul de tracţiune integrală şi platforma provin de la Jaguar XE iar cel mai puternic motor, V6-le supraalimentat va veni de la F-Type.

 

Kia Sportage

Noua generaţie a unuia dintre cele mai bine vândute SUV-uri compacte vine în 2016, la un an după ce fratele său, Hyundai Tucson a revenit în Europa. Sportage vine cu un nou design, faruri LED şi un interior mai rafinat alături de un nou touchscreen pentru sistemul multimedia.

 

Maserati Levante

Segmentul SUV-urilor de lux va fi completat în 2016 de Maserati Levante, aşteptat în următoarele luni şi în România. Va avea puteri cuprinse între 250 şi 400 CP şi va concura direct cu Porsche Cayenne. De asemenea, este şi un hibrid plug-in cu un consum scăzut de combustibil.

 

Mercedes-Benz E-Klasse

Anul 2016 va fi din nou unul aglomerat pentru Mercedes-Benz. Cel mai aşteptat model este cea de-a şaptea generaţie a limuzinei E-Klasse care va veni cu cele mai noi tehnologii în clasa mare, inclusiv tehhologia de condus parţial autonom alături de o nouă versiune a sistemului multimedia COMAND. Desigur, este aşteptată şi o versiune plug-in hybrid. Tot în 2016 sunt aşteptate noile SUV-uri GLC Coupe pentru a concura cu BMW X4 dar şi GT Black în segmentul maşinilor supersport.

 

Tesla Model X

Tesla intră pe segmentul crossoverelor cu Model X. acesta va avea un motor electric capabil să dezvolte peste 760 CP şi 967 Nm cuplu motor şi va accelera de la 0 la 100 km/h în 3,2 secunde alături de o autonomie de peste 400 km. Maşina va concura direct cu viitorul Audi Q6 care va fi lansat în 2017.

 

Volkswagen Tiguan

 

VW revine în cursă cu noile SUV-uri compacte precum Mazda CX-5 şi Renault Kadjar cu noul Tiguan lansat încă din toamnă la Frankfrut. Noua generaţie va avea la bază platforma MQB utilizată atât de noul Golf cât şi de noul Passat. În plus, maşina va fi cu 6 cm mai lungă decât actualul model dar şi cu 3,3 cm mai joasă pentru un aspect mai dinamic. Gama de propulsoare va include motoare pe benzină de 1,4 şi 2,0 litri dar şi un diesel de 2, litri şi o versiune hibridă plug-in GTE.

 

Volvo S90

 

După ce a luat piaţa auto prin surprindere cu SUV-ul de lux XC90, acum constructorul suedez vrea să surprindă clasa limuzinelor cu noul S90 care va fi la fel de sigur, spaţios şi confortabil precum marele model de teren de la care va prelua şi motorizările diesel şi pe benzină, alături de versiunea hibrid.

 
 
 
 
 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO