Valoarea prejudiciului nu poate fi calculată până când nu se stabileşte norma reală de poluare a motoarelor diesel implicate, însă calculele ZF arată că s-ar putea îndrepta către 1 mld. euro în cel mai rău scenariu pentru grupul german.
Ministerul Transporturilor, prin intermediul Registrului Auto Român, a identificat 105.000 de maşini din mărcile Volkswagen, Audi, Skoda şi Seat echipate cu motoare diesel Euro 5 1,2 TDI, 1,6 TDI şi 2,0 TDI ce dispun de software pentru a reduce emisiile de noxe în timpul testelor.
„În România au fost eliberate cărţi de identitate pentru 105.000 de autovehcule ale grupului Volkswagen cu motoare diesel Euro 5 neconforme, dintre care 56.000 noi şi 49.000 importate second-hand. Pe lângă acestea mai sunt 300 de maşini ale grupului aflate pe stoc, pentru care nu vor fi eliberate cărţi de identitate până la rezolvarea problemelor“, a spus Iulian Matache, ministrul transporturilor.
Ministerul a solicitat grupului Volkswagen date despre identificarea maşinilor noi Euro 5 cu motoare EA189, iar termenul a fost de 1 octombrie.