Auto

Cine este Carlos Ghosn, brazilianul denumit ”cost-killer”, care a făcut din grupul prăfuit Renault cea mai mare alianţă auto din lume

Cine este Carlos Ghosn, brazilianul denumit...

Autor: Mona Scarisoreanu

28.07.2017, 16:50 5195

Rezultatul de exploatare al Grupului Renault este de 1 789 milioane de euro, faţă de 1 476 milioane de euro în primul semestru din 2016 (+21,2%), iar înmatriculările au crescut cu 10,4%  ajungând la 1,88 milioane de unităţi, conform rezultatelor financiare pe primele şase luni ale companiei. 

„Grupul afişează noi cifre record pe primul semestru. Aceste rezultate sunt efectele planului nostru de reînnoire a gamei, de extindere geografică, dar şi al angajamentului tuturor salariaţilor. Performanţa ne asigură un punct de plecare solid pentru implementarea noului plan strategic şi ne permite să ne confirmăm obiectivele anuale”, a declarat Carlos Ghosn, Preşedinte-Director general Renault.

Cifra de afaceri a Grupului atinge 29 537 milioane de euro, în creştere cu 17,3 %. Excluzând impactul consolidării AvtoVaz, cifra de afaceri a Grupului progresează cu 12,2% la 28 246 milioane de euro (+11,3 % calculată la un curs de schimb constant), conform rezultatelor financiare pe primele şase luni, anunţate de companie, la nivel internaţional.

Carlos Ghosn, 62 de ani, este preşedinte şi CEO al alianţei Renault-Nissan şi unul dintre cei mai puternici executivi din industria auto mondială.

Ghosn este de asemenea şi preşedintele Mitsubishi Motors. După ce a restructurat radical Renault şi a reîntors compania la profit la sfârşitul anilor 90, el a început să fie cunoscut în Franţa drept ”Le cost Killer”. La începutul anilor 2000, el a orchestrat una dintre cele mai agresive campanii de restrângere a operaţiunilor din industria auto şi a salvat Nissan de la faliment, motiv pentru care a fost numit de revista Fortune în 2002 ”Omul Anului” în ediţia asiatică. Lui Ghosn i-a fost oferită conducerea a două companii gigant, General Motors şi Ford. 


Cifra de afaceri aferentă activităţii Auto excluzând AvtoVaz atinge 26 995 milioane de euro, în creştere cu 12,1% datorită măririi volumelor de vânzări (+4,4 puncte). Dezvoltarea vânzărilor către parteneri contribuie cu 2,5 puncte şi reflectă dinamismul activităţii noastre CKD în Iran şi China, precum şi vânzările de vehicule asamblate în Europa (în special odată cu demarajul producţiei de Nissan Micra). Efectul pozitiv preţurilor (+2,3 puncte) a fost posibil datorită reînnoirii gamei. Cursul de schimb a contribuit şi el cu 0,8 puncte.

Marja operaţională a Grupului progresează la 1 820 milioane de euro şi reprezintă 6,2% din cifra de afaceri.

Marja operaţională aferentă activităţii Auto excluzând AvtoVaz creşte cu 171 milioane de euro (+15,3%), ajungând la 1 292 milioane de euro şi reprezintă 4,8% din cifra de afaceri, faţă de 4,7% în primul semestru din 2016. Performanţa se explică prin dezvoltarea puternică a activităţii (impact pozitiv de 346 milioane de euro) şi scăderea costurilor industriale (impact pozitiv de 204 milioane de euro). Raportul mix/preţ/nivel de echipare mai ridicat nu mai beneficiază, precum în 2016, de creşterea preţurilor în ţările emergente pentru a compensa deprecierea unor monede şi devine negativ, de -180 milioane de euro. Preţul materiilor prime a avut un impact negativ, de -132 milioane de euro. Rata cursurilor de schimb a avut un impact negativ, de -99 milioane de euro, în special din cauza deprecierii lirei sterline.

Marja operaţională AvtoVaz este de 3 milioane de euro, adică de 0,2% din cifra de afaceri. Reamintim că rezultatul AvtoVaz nu a fost consolidat în conturile grupului Renault în 2016.

Contribuţia aferentă activităţii Finanţarea vânzărilor la marja operaţională a Grupului a atins 525 milioane de euro, faţă de 420 milioane de euro în primul semestru din 2016. Această creştere se explică printr-o importantă evoluţie a marjei financiare brute, generată la rându-i de multiplicarea dosarelor de finanţare. Costul riscului se stabilizează la un nivel record de 0,29 % pentru dosarele productive (faţă de 0,30% în primul semestru din 2016).

Alte produse şi cheltuieli de exploatare s-au îmbunătăţit în acest semestru (-31 milioane de euro, faţă de -65 milioane de euro în primul semestru din 2016), mai ales datorită plus valorii cesiunilor imobiliare.

Rezultatul de exploatare al Grupului este de 1 789 milioane de euro, faţă de 1 476 milioane de euro în primul semestru din 2016 (+21,2%). Îmbunătăţirea este generată de creşterea marjei operaţionale şi reducerea altor cheltuieli de exploatare.

Rezultatul financiar este negativ, de -211 milioane de euro, faţă de - 67 milioane de euro în primul semestru din 2016. Degradarea a fost cauzată de prima consolidare a rezultatului financiar a AvtoVaz, de – 64 milioane de euro, precum şi de evoluţia negativă a altor elemente financiare (ajustări ale valori acţiunii şi variaţia ratei de schimb).

Contribuţia companiilor asociate, mai ales a Nissan, este de 1 317 milioane de euro, faţă de 678 milioane de euro în primul semestru din 2016. Contribuţia Nissan a fost la rându-i influenţată de un produs excepţional: vânzarea acţiunilor pe care le deţinea la furnizorul Calsonic Kansei.

Impozitele curente şi amânate reprezintă 479 milioane de euro, în scădere cu 41 milioane de euro faţă de 2016.

Rezultatul net este de 2 416 milioane de euro (+54,2%), iar rezultatul net, partea Grupului, de 2 379 milioane de euro (8,77 euro per acţiune, faţă de 5,51 euro per acţiune în primul semestru din 2016).

Free cash-flow-ul operaţional aferent activităţii Auto (inclusiv AvtoVaz) este pozitiv, de 358 milioane de euro, datorită variaţiei de fond de rulment pozitivă de 191 milioane de euro.

La 30 iunie 2017, stocurile totale (inclusiv cele din reţeaua agenţilor independenţi) reprezintă 63 de zile de vânzare, faţă de 60 de zile la sfârşitul lunii iunie 2016.

În 2017, se estimează că piaţa mondială va creşte cu 1,5% - 2,5%. Perspectivele de evoluţie ale pieţei europene pentru această perioadă sunt de 2%. Se apreciază că şi piaţa franceza va progresa cu 2%.

În afara Europei, piaţa rusă ar putea cunoaşte o creştere de peste 5% (previziunea precedentă era de maxim 5%), iar piaţa braziliană de 5% (faţă de ipoteza unei pieţe care păstrează un nivel stabil, vehiculată anterior). Perspectivele pentru China (+5%) şi India (+8%) sunt că-şi vor urma dinamica de creştere.

În acest context şi după consolidarea AVTOVAZ, Grupul Renault îşi confirmă obiectivele:

- creşterea cifrei de afaceri a Grupului peste impactul AVTOVAZ (la o rată a cursului de schimb constantă),

- creşterea marjei operaţionale al Grupului în euro, faţă de rezultatele pe 2016

- generarea unui free cash-flow operaţional pozitiv aferent activităţii Auto.

Constructor auto din anul 1898, Groupe Renault este prezent în 127 de ţări şi a vândut aproximativ 3,2 milioane de vehicule în 2016. În prezent are peste 120.000 de angajaţi, 36 de situri de fabricaţie şi 12.700 de puncte de vânzare. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul şi-a consolidat dezvoltarea sa la nivel internaţional. De asemenea, acesta se bazează pe complementaritatea celor cinci mărci pe care le are în portofoliu (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors şi Lada), tehnologia vehiculelor electrice şi pe Alianţa cu Nissan.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO