Auto

CNADNR a blocat accesul tirurilor pe Valea Oltului, principala rută de export a României. Transportatorii: Până când durează restricţia?

CNADNR a blocat accesul tirurilor pe Valea Oltului, principala rută de export a României. Transportatorii: Până când durează restricţia?

Autor: Bogdan Alecu

02.08.2011, 18:27 2735

Lucrările de reparaţie la viaductul de la Cârlugu Mic de peValea Oltului, pe segmentul dintre Căciulata şi Brezoi au impus orestricţie temporară de circulaţie pentru camioanele cu masa totalămai mare sau egală cu 7,5 tone, de luni până vineri în intervalulorar 12.00 - 20.00. Restricţia este impusă pe sectorul cuprinsîntre limita municipiului Râmnicu Vâlcea şi Veştem în judeţulSibiu, potrivit centrului Infotrafic. Autovehiculele destinateexclusiv transportului de persoane şi cele cu regim de circulaţieprioritară sunt exceptate. Pe acest tronson se circulă alternativpe un singur sens, accesul fiind realizat prin intermediul unuisemafor. Termenul de finalizare al lucrării este potrivit CNADNRdata de 15 septembrie.

Camioanele pot folosi rutele ocolitoare precum DN1A - Bucureşti- Ploieşti - Cheia - Braşov, DN1 Braşov - Făgăraş - Veştem - Sibiu,sau pe ruta Bucureşti - Piteşti - Craiova - Filiaşi - Drobeta TurnuSeverin - Orşova - Caransebeş - Lugoj - Timişoara - Arad pentruieşirea din ţară. Valea Oltului face parte din Coridorul IVEuropean, care începe în Germania, la Nuernberg, se continuă peruta Praga, Viena, Bratislava, Budapesta, intră în România pe laNădlac şi se continuă spre Istanbul prin Constanţa, aceasta fiindşi principala rută de export a României.

Pe fondul acestor lucrări, sâmbătă 30 iulie, un drum întreBucureşti şi Sibiu putea dura chiar şi peste nouă ore, încondiţiile în care înainte de impunerea restricţiilor pentrucamioane au dus la formarea de coloane lungi de peste 20 dekilometri.

Încă de la începutul acestui an ZF a ridicat întrebarea de ce serealizează licitaţii numai pentru autostrăzi la câmpie, unde suntmai puţin necesare, în timp ce pe rute precum Valea Prahovei sau peValea Oltului nici măcar nu există plan pentru organizarea uneilicitaţii. Reparaţiile la viatuctul de pe Valea Oltului scoate şimai mult în evidenţă necesitatea construirii unei autostrăzi întrePiteşti şi Sibiu, care în continuare rămâne singurul tronson de peCoridorul IV din România pentru care nu s-a organizat niciolicitaţie. Mai mult, acum acest trafic trebuie preluat de DN1A,drum care este cu o singură bandă pe sens şi care trece prin foartemulte localităţi, fapt ce afectează puternic viteza camioanelor şipoate duce şi la creşterea numărului de accidente.

Lucrările la autostrăzile de pe Coridorul IV între Nădlac şiSibiu vor începe în această toamnă şi vor fi finalizate între 2013şi 2016 potrivit declaraţiilor lui Eusebiu Pistru, secretar de statîn Ministerul Transporturilor. Astfel vor începe lucrările latronsoanele Nădlac-Arad (38,9 km), Timişoara Lugoj (35,6 km), untronson de 28 km din autostrada Lugoj-Deva şi Orăştie Sibiu (82km). Termenul de finalizare este anul 2013, mai puţin un tronson de80 km dintre Lugoj şi Deva care va fi operaţional în 2016. Lungimeatotală este de 183 km. În cadrul conferinţei Mediafax Talks AboutTransport&Logistics Pistru a declarat că singurul sector deautostradă fără finanţare este Piteşti-Râmnicu-Vâlcea-Sibiu,costurile pentru construcţie fiind de aproximativ 3 mld. euro,pentru care este necesar un un parteneriat public-privat.

Printre companiile afectate de lucrări se numără şi AutomobileDacia, care la finele lunii august va reîncepe producţia dupărevenirea din vacanţa de vară. La Dacia se vor exporta zilnic peste1.300 de maşini, majoritatea către Europa de Vest, multe dintreacestea fiind transportate pe Valea Oltului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO