Auto

Consilul Investitorilor Străini, într-o poziţie fără precedent, cere guvernului să transforme hârtia în asfalt

Consilul Investitorilor Străini, într-o poziţie fără...
05.10.2016, 13:47 3299

Guvernul trebuie sa stabileasca priorităţile în cadrul Master Planului General pentru Transport si sa gandeasca un buget anual, cel puţin pentru cele mai mari şi mai complexe proiecte, este de parere Consilul Investitorilor Străini (FIC), care considera aprobarea acestui proiect un pas important în dezvoltarea viitoare a infrastructurii.

„Următorul pas, şi de fapt unul foarte important, îl reprezintă stabilirea unor priorităţi în cadrul Master Planului. Autorităţile trebuie să decidă care sunt proiectele pe care se vor concentra în următorii 3-5 ani, să asigure capacitatea administrativă şi finanţarea pentru a le putea duce la bun sfârşit fără întârzieri”.

În plus, Guvernul, partidele şi celelalte instituţii implicate în dezvoltarea infrastructurii trebuie să fie conştiente că fondurile europene, chiar şi la o rată a absorbţiei de 100%, nu vor fi suficiente pentru implementarea acestui plan, apreciaza investitorii.

„ Statul trebuie să pună la bătaie bani din bugetul de investiţii publice şi în acelaşi timp, să atragă finanţări private acolo unde este posibil. Pe termen mediu este necesar ca România să câştige expertiză în derularea proiectelor public-private pentru acele proiecte care au viabilitate economică, sau acolo unde fondurile europene nu sunt disponibile”.

In plus, FIC sustine ca ar fi utila finanţarea acestor proiecte de infrastructura printr-un buget de investiţii (CAPEX), fiind vorba de active fixe care produc efecte pe termen lung.

Consiliul a salutat si planul de restructure a CNADNR, considerand că este o idee foarte bună ca entitatea responsabilă de întreţinerea infrastructurii şi cea care se ocupă de investiţii şi de implementarea Master Planului să fie diferite.

„O companie dedicată investiţiilor va creşte eficienţa acestora dacă: Are un cadru bun de guvernanţă corporativă, care asigură un management de calitate; noua companie ar trebui să intre sub incidenţa Legii 111/2016 privind guvernanţa corporativă. Va fi ferită de orice ingerinţe politice şi singura preocupare a managementului va fi recrutarea de personal specializat şi implementarea cât mai rapidă a proiectelor la un raport bun preţ-calitate”.

Conform ultimului raport privind competitivitatea Forumului Economic Mondial, România se află pe locul 72 din 139 de ţări în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii sale de transport. „Accelerarea investiţiilor în infrastructură este esenţială pentru creşterea competitivităţii, iar România a făcut paşi importanţi în această direcţie şi are un plan bine pus la punct. Tot ceea ce rămâne este să transforme hârtia în asfalt”, completeaza FIC.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO