Auto

Creşterea taxei de poluare măreşte preţurile maşinilor second-hand, spun dealerii auto

Creşterea taxei de poluare măreşte preţurile maşinilor second-hand, spun dealerii auto

Autor: Bogdan Alecu

04.01.2011, 23:57 221

Majorarea taxei de poluare în ceea ce priveşte motorizările Euro4 a dus la creşterea preţurilor maşinilor la mâna a doua dejaînmatriculate în România, în timp ce tot mai mulţi din cei careaduc maşini din Vest preferă să le vândă neînmatriculate.

"Maşinile deja înmatriculate în România se vor scumpi, sau celpuţin aşa este logic pe măsură ce se vor importa tot mai puţinemaşini la mâna a doua", a spus Nicolae Sorescu, şeful diviziei autoa grupului Rădăcini. Sorescu spune că numărul maşinilor care vor fivândute ca neînmatriculate se va reduce în următoarele luni pefondul majorării taxei de poluare.

Potrivit calculelor ZF, taxa de poluare ce trebuie achitată acumpentru maşinile second-hand importate a crescut chiar şi de pestetrei ori, majorare care conform declaraţiilor lui FabriceCambolive, directorul comercial al Group Renault România, vaînfrâna importul de automobile la mâna a doua în acest an.

În cazul unui Volkswagen Golf din 2008, cu motor diesel de 1,9litri TDI, se plătea o taxă de aproximativ 550 de euro până la 31decembrie, în timp ce de la 1 ianuarie valoarea acesteia a crescutla aproape 2.800 de euro. În acelaşi timp, aceeaşi maşinătranzacţionată pe piaţa second-hand are un preţ de aproape 8.900 deeuro neînmatriculată şi 9.500 deja înregistrată în România.

În primele 11 luni ale anului trecut pe piaţa locală numărul demaşini second-hand importate a scăzut cu aproape 18%, potrivitstatisticilor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor, la peste 173.500 de maşini, adică de peste două orivolumul celor noi înmatriculate în aceeaşi perioadă.

În condiţiile în care piaţa auto la începutul anului trecut afost puternic influenţată de valul de maşini second-hand provenitedin parcurile firmelor de leasing, preţul acestora a înregistratscăderi chiar şi la jumătate. "În ianuarie anul trecut amachiziţionat de la o firmă de leasing un Opel Astra Classic cu ovechime de un an, cu 5.700 de euro. Aceeaşi maşină am vândut-o înnoiembrie 2010 cu 7.000 de euro", a spus Elena Ionescu, economist.Un alt exemplu este un SUV Volvo X90 care s-a vândut în aceeaşiperioadă cu puţin peste 20.000 de euro, în condiţiile în carepreţul de piaţă era de peste 40.000 de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO