Auto

Cum ar putea ajunge impozitul anual pentru un Mercedes cât preţul pentru un Logan nou

Impozitul ar putea ajunge la 25.300 de lei

Exemple de impozit auto

Autor: Bogdan Alecu

04.05.2011, 18:58 10985

Senatorii au votat în şedinţa demiercuri o propunere legislativă prin care se doreşte modificareamodului de calcul a impozitului pentru autovehicule care săîncurajeze deţinea de maşini cât mai noi cu motoare cât mai mici.Mai mult, pentru prima dată se doreşte calcularea impozitului şi înfuncţie de valoarea automobilului, nu doar a capacităţii cilindricea motorului sau a normelor de poluare. Deputatul PSD RobertNegoiţă, iniţiatorul propunerii susţine că este ilogic ca un Aro săfie impozitat la fel ca un Bentley, iar un Logan la fel ca unMercedes-Benz C-Klasse.

Ce impozite am puteaplăti - Click pentrutabel

"Dacă ne referim la implementareaanuală pe mijloc de transport, obervăm ca un Bentley este apropiatde nivelul de impozitare al unui Aro. Considerăm că aceastăformulă, aplicată în prezent, creează un mod injust de impozitare,mai mult, este complet ilogic să impozitezi un Aro cu 2.320 de lei(sumă care este aproximativ valoarea de piaţă a maşinii) săuvaloarea impozitului unei Dacii Logan să fie aproape identică cucea a unui Mercedes-Benz C-Klasse, respectiv 64 de lei", aratăexpunerea de motive a propunerii legislative.

Potrivit proiectului, MinisterulFinanţelor va întocmi un catalog în care va stabili valoareaautoturismului în funcţie de marcă, timp, motorizare, eventual şinivelul de dotări opţionale. Această taxă va fi de 0,75% dinvaloarea maşinii. Această valoare va fi înmulţită cu 1 pentrumaşinile cu motoare de până la 1,5 litri, cu 2 pentru cele intre1,6 şi 2,0 litri, cu patru pentru cele între 2,0 şi 2,6 litri, cuşase pentru cele între 2,6 şi 3,0 litri, cu opt pentru cele cumotoare între 3,0 şi 5,0 litri şi cu zece pentru cele de peste 5,0litri. Mai mult acesta va fi înmulţit ulterior cu 3 pentru maşinilenon-Euro, cu 2 pentru cele Euro 1, cu 1,75 pentru Euro 2, cu 1,5pentru Euro 3, cu 1,25 pentru Euro 4 şi 1 pentru Euro 5.

Potrivit noului calcul, pentru unLogan nou s-ar plăti un impozit de 192 de lei, de patru ori maimare faţă de 48 de lei în prezent, iar pentru un Mercedes-Benz S500cu motor de 4,7 litri s-ar plăti peste 25.300 de lei, adică 250 demilioane de lei vechi anual.

În cazul unui Aro cu o valoare de10 ani, cu motor diesel Andoria de 2,5 litri Euro 2, cu o valoarede 8.000 de euro, s-ar plăti un impozit anual de 1.722 de lei, faţăde 900 de lei în prezent, în timp ce pentru o Dacia 1310 s-ar plăti73 de lei, faţă de 52 lei în prezent.

Propunerea legislativă a primit 45de voturi pentru, 40 împotrivă şi o abţinere. Iniţiatorul susţinecă prin găsirea unei noi modalităţi de taxare ar fi încurajatădeţinerea de maşini ieftine cu capacitate cilindrică mică şi ungrad redus de poluare.

Legea este ordinară, iar Senatuleste prima Cameră legislativă sesizată cu acest actnormativ.

Potrivit siteului SenatuluiExecutivul spune că nu susţine adoptarea unei astfel de propunerilegislative fiindă ar discrimina maşinile din import în raport cucele fabricate local. În plus, Guvernul precizează că MinisterulFinanţelor nu deţine capacitatea de a întocmi un catalog în care săstabilească valoarea autoturismului în funcţie de marcă, tip şimotorizare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO