Auto

Cum poţi obţine un consum de 4,0 litri/100 km şi traversa România mai ieftin cu o limuzină decât cu trenul. Ce recomandă piloţii Andreea Beldie şi Claudiu David

BMW 520d xDrive

BMW 520d xDrive

13.10.2013, 16:33 14558

Piloţii Andreea Belinde şi Claudiu David au traversat România de la Est la Vest pe ruta Bucureşti-Constanţa-Bucureşti-Arad-Bucureşti, parcurgând o distanţă de 1.550 km la bordul unui BMW 520d xDrive, cu un consum mediu de 4,0 litri/100 km. La sfârşitul testului maşina încă mai afişa o autonomie de aproape 170 km, ceea ce înseamnă că teoretic se putea parcurge o distantă de peste 1.700 km.

 „Viteza medie obţinută pe traseul Bucureşti-Arad şi retur, pe Valea Oltului, a fost de 70-71 km/h, iar viteza optimă pentru maşină, unde consumul era cel mai mic, a fostde 87 km/h. Din cauza condiţiilor meteo de pe traseu, cu ceaţă şi ploaie, consumul obţinut pe anumite porţiuni a fost cu 0,4 litri/100 km peste cel estimat iniţial”, a spus Claudiu David.

Având în vedere faptul că BMW anunţă pentru modelul 520d xDrive cu transmisie automată un consum mediu de 4,9 litri/100 km şi unul extraurban de 4,4 litri/100 km, pentru a coborî sub pragul de 4 litri/100 km pilotul Claudiu David a apelat la o serie de „trucuri”.

„Nu am oprit motorul decât atunci  când a trebuit să aşteptăm în coloană din cauza unui accident. Dacă opream, acest lucru însemna o creştere a consumului, deoarece un motor rece consumă mai mult. De asemenea, am utilizat anvelope cu rezistenţă redusă la înaintare, din clasa A de eficienţă, cu o presiune de 3 atmosfere, adică valoarea maximă admisă de constructor, combustibil de calitate şi am rulat fără a porni sistemul de aer condiţionat, care ar fi crescut consumul”. De asemenea, pilotul de raliuri a aplicat şi o metodă specială de a conduce – nu a utilizat tempomatul (sistemul care menţine constantă viteza de deplasare, utilizat de obicei pe autostradă) deoarece acesta nu poate anticipa condiţiile de trafic, accelera în special când maşina mergea la vale, în timp ce la urcare utiliza inerţia maşinii, şi cu cât se apropia de culmea dealului ridica piciorul din acceleraţie, acela fiind momentul în care motorul consumă cel mai mult combustibil.

Un test similar de consum, dar cu un 320d EfficienDynamics pe o distanţă de 1.500 km între Bucureşti şi Munchen a fost realizat de revista ProMotor în 2010, maşina fiind pilotată de redactorul-şef al revistei de atunci, Tudor Bratu.

Traseul realizat în condiţii reale de drum, a inclus aproximativ 700 km de autostradă şi peste 800 de km de drumuri naţionale, în marea lor parte cu o singură bandă, drumuri de centură şi traversarea a câtorva oraşe din ţară. La aceasta se adaugă diferenţe importante de nivel şi traversarea Carpaţilor Meridionali prin Valea Oltului.

Potrivit oficialilor BMW România testul a demonstrat că o călătorie cu noul BMW Seria 5 poate fi mai ieftină ca una cu trenul pe acelaşi traseu. Un bilet doar dus pe drumul Constanţa – Arad cu un tren InterRegio este de 275 lei pentru Clasa a 2-a şi 357 lei pentru Clasa 1, în timp ce plinul rezervorului de 70 de litri a costat aproximativ 450 lei pentru un traseu dus-întors.

Automobilul a fost condus în testul de consum de două persoane: Pilotul Claudiu David este secondat în competiţiile de raliuri de Mihaela Beldie, în calitate de copilot. Împreună sunt instructori BMW Driving Experince. Cu ocazia acestui test de consum, cei doi s-au succedat la volanul modelului, după modelul unei curse de anduranţă de 24h. întâi a condus Mihaela, pe traseul Bucureşti – Constanta – Bucureşti. A urmat Claudiu pe ruta Bucureşti – Arad – Bucureşti. Schimbul de piloţi a fost realizat în Otopeni.

Noul BMW Seria 5 520d xDrive este echipat cu un motor diesel de doi litri şi patru cilindri în linie. Dispune de tehnologia TwinPower Turbo şi o cutie automată cu opt trepte, alături de pachetul de tehnologii BMW EfficientDynamics pentru reducerea consumului de combustibil. Aceasta include şi modul ECO PRO,  acum cu o serie de funcţii noi, precum cea de Coasting (decuplarea automată a motorului de la transmisie, pentru rulare liberă, fără frânări, atunci când se ridică piciorul de acceleraţie). În plus, noul model îndeplineşte deja standardele de emisii Euro 6, mulţumită tehnologiei AdBlue. La toate acestea se adaugă sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO