Auto

Cum văd jucătorii din auto „Prima maşină“: prag maxim de 15.000 sau chiar de 35.000 de euro cu TVA inclusă

În cazul în care pragul ar fi de 10.000 de euro cu TVA, numai 13 modele comercializate în prezent pe piaţa locală s-ar încadra, dintre care două Dacia - Logan şi Sandero

În cazul în care pragul ar fi de 10.000 de euro cu TVA, numai 13 modele comercializate în prezent pe piaţa locală s-ar încadra, dintre care două Dacia - Logan şi Sandero

Autor: Bogdan Alecu

01.08.2014, 12:40 1258
Programul Rabla afectează în acest moment activitatea dealerilor auto, iar calea corectă pentru susţinerea pieţei este lansarea unui program de finanţare şi garantare a achiziţiei primului autoturism, potrivit oficialilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
 
„Punctul de vedere al APIA, confirmat de toţi membrii, fie ei producători sau importatori, este că programul Rabla şi-a făcut datoria în perioada de debut şi de vârf a crizei, iar eficacitatea programului a scăzut în ultimii ani de aplicare, cum ar fi 2013. Pe lângă acestea, programul a condus la o depreciere accentuată a valorii reziduale al maşinilor, prin presiunea exercitată asupra preţurilor de tranzacţionare. Acest lucru a încurajat tendinţe nedorite pe piaţa auto, multe dintre maşinile noi declarate ca vânute în România găsindu-şi apoi proprietari în celelalte ţări membre ale Uniunii Europene“, a spus Brent Valmar, vicepreşedintele APIA, care mai deţine şi funcţia de director general al Porsche România, cel mai mare importator de pe piaţa locală. El a subliniat că „membrii reţelelor de distribuţie din România nu au mai reuşit să desfăşoare o activitate profitabilă şi astfel o parte dintre ei se confruntă cu situaţii de insolvenţă, fie au fost nevoiţi să-şi oprească programele de dezvoltare. Din informaţiile din presă înţelegem că programul Prima maşină se doreşte a fi un program de finanţare şi garantare a achiziţiei primului autoturism. Am spus întotdeauna că finanţarea maşinilor noi este calea corectă pentru înnoirea parcului auto. Ne preocupă desigur şi modernizarea sistemului actual de taxe şi impozite referitor la industria auto, în sensul că prin adaptarea atât a taxei de poluare, cât şi a impozitului anual să se susţină posesia de maşini cât mai tinere, care înglobează tehnologii de ultimă oră, precum şi în ceea ce priveşte poluarea şi siguranţa“.
 
Măsura ar fi adoptată într-o perioadă în care cu ajutorul programului Rabla persoanele fizice abia ajung la 25% din total vânzări de autoturisme noi, iar fără acesta, coboară la mai puţin de 15%, potrivit datelor APIA.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO