Auto

Cea mai mare companie din România: Dacia a apăsat pedala de acceleraţie şi a urcat cu 8,3%, la un business de 4,6 mld. euro în 2016

Cea mai mare companie din România: Dacia a apăsat...

Autor: Bogdan Alecu

26.04.2017, 14:38 4663

Automobile Dacia a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 20,7 mld. lei (4,6 mld. euro), în creştere cu 8,3% faţă de anul precedent, a anunţat astăzi Liviu Bocşaru, directorul financiar al companiei.

Per total, toate companiile Grupului Renault din România au înregistrat, cumulat, un business de 5,1 miliarde de euro anul trecut, fiind pentru prima dată când este depăşit pragul de 5 mld. euro, potrivit datelor Grupului.

Cu acest rezultat Dacia rămâne şI în 2016 cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, în condiţiile în care OMV Petrom a raportat vânzări de 16 mld. lei în acelaşi an.

Potrivit lui Liviu Bocşaru evoluţia pozitivă a Dacia a fost determinată de creşterea lui Duster, chiar şi pe final de carieră, dar şi de producţia de componente ce au fost livrate către celelalte uzine ale Grupului Renault, care produc gama Global Access. “Mă refer la componentele de vehicule SKD care şi-au dublat volumul, la motoare, şasiuri şi piese de schimb, produse pe platforma de la Mioveni”, a precizat directorul financiar.

În ceea ce priveşte profitul de 456 mil. lei (101,3 mil. euro), în creştere de la 447 mil. lei în 2015, propunerea companiei este de a reinvesti o mare parte în aparatul industrial de la Mioveni, cu scopul de a menţine competitivitatea pe termen lung.

De asemenea, creşterea cifrei de afaceri în 2016 a fost impulsionată de către cele două pieţe : de import şi de export. “În ceea ce priveşte exportul, am avut o foarte bună performanţă pe piaţa europeană, dar şi pe pieţele din Africa şi Asia, ceea ce face ca exportul, şi anul acesta, să fie de aproximativ 90% din cifra de afaceri”, a spus Liviu Bocşaru.

Anul trecut grupul francez a investit în România aproape 200 mil. euro, din care 175 mil. euro în modernizarea uzinei Dacia. E vorba de proiecte industriale (modernizarea liniilor de fabricaţie, condiţii de muncă, creştere capacitară de producţie), dar cel mai important a fost lansarea de la sfârşitul anului 2016 a noilor Logan, Logan MCV şi Sandero.

În total, din 2000, investiţiile realizate de către Grupul Renault România se ridică la 2,5 miliarde de euro. Este vorba de investiţii în noile produse (vehicule, motoare, cutii de viteze, componente mecanică) şi de investiţii în creşterea competitivităţii proceselor de producţie (condiţii sociale, creşteri de capacitate, procese de automatizare, calitate şi reducere de costuri). Ponderea cea mai mare a fost alocată platformei industriale de la Mioveni.

Creşterea businessuluivine în contextul în care Dacia a lansat anul trecut pe piaţa europeană modelele Logan şi Sandero facelift, disponibile inclusiv cu transmisie pilotată, care au contribuit la creşterea preţului mediu al maşinilor vândute.

SUV-ul Duster, cel mai scump model din gama constructorului autohton, a înregistrat o creştere puternică a producţiei anul trecut, de aproape 12%, cu toate că modelul urmează a fi înlocuit la finalul acestui an. Dacă în 2015 Duster reprezenta aproape 50% din producţia uzinei, în 2016 procentul a urcat la 60%.

Miza din acest an a Automobile Dacia o reprezintă noile modele Logan, Logan MCV, Sandero şi Sandero Stepway facelift, care vin cu noi echipamente, alături de un exterior restilizat. Printre noutăţi se numără un nou motor în trei cilindri de 1,0 litri, de 75 CP, noile faruri cu LED-uri pentru luminile de zi alături de camera video pentru marşarier, dar şi noul volan cu claxon inclus. Alături de acestea a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Paris şi noul Duster cu transmisie automată cu dublu ambreiaj EDC cuplată la dieselul de 1,5 litri 110 CP, dar numai pentru varianta cu tracţiune faţă ce urmează a fi lansat luna aceasta.

Într-un interviu acordat ZF, Yves Caracatzanis, preşedintele şi directorul general al Automobile Dacia, spunea că Europa vrea acum smart-buy pentru că nu mai este în criză. Din acest motiv, acum Dacia are o cotă de piaţă în creştere, de 2,8% în acest an, faţă de 2,5% anul trecut, iar compania se adaptează din mers lansând noi versiuni sau modele Duster cu transmisie EDC.

La nivel european, Duster este al doilea cel mai bine vândut model compact către clienţi persoane fizice, iar Sandero este pe locul trei, potrivit datelor Dacia. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO