Auto

Dacia a vândut peste 584 000 de vehicule în 2016

Dacia a vândut peste 584 000 de vehicule în 2016

Autor: Bogdan Alecu

17.01.2017, 14:36 524

Cu 38 861 vehicule comercializate (Ă 5,2% faţă de nivelul înregistrat în 2015), Dacia şi-a consolidat anul trecut poziţia de lider pe piaţa din România, atribuindu-şi o cotă de aproape 30% din vânzările de vehicule noi*.

Profitând de gama sa completă, care acoperă cele mai importante segmente ale pieţei auto din România, Dacia a găsit mijloacele pentru a seduce toate categoriile de clienţi.

Gamă reînnoită, serii limitate, echipamente noi, toate aceste evoluţii au făcut ca fiecare model Dacia să se situeze în 2016 în poziţia de lider în segmentul său. 

Cu peste 15 200 de unităţi vândute, ceea ce înseamnă aproximativ 40% din vânzările totale, Logan berlină rămâne soclul mărcii Dacia în România. În 2016, oferta Logan a fost reînnoită şi beneficiază de acum de o estetică evoluată, care integrează o identitate luminoasă specifică. Seria noutăţilor este completată de echipamente noi şi de o nouă motorizare pe benzină, economică şi ecologică.

Succesul berlinei Logan este completat de cel al variantei MCV care, cu peste 3 300 unităţi comercializate, s-a impus drept cel mai vândut model break din România.

Duster ocupă a doua treaptă a podiumului, cu peste 7 300 unităţi vândute. SUV-ul gamei Dacia beneficiază, din ultimul trimestru al anului 2016, de o serie limitată intitulată Duster Black Touch.

Sandero (inclusiv versiunea Stepway), domină detaşat segmentul B-hatch şi, cu aproape 

7 100 de unităţi, se plasează pe locul al treilea în clasamentul pe modele.

La rândul lor, modelele Lodgy şi Dokker au înregistrat vânzări în creştere în 2016, susţinute în bună măsură de succesul versiunilor Stepway.

 

Dinamism pe pieţele externe

Dacia a fost şi în 2016 în ofensivă pe pieţele internaţionale. În total, în afara României au fost vândute anul trecut peste 545 000 de maşini, cu 6% mai multe faţă de anul 2015.

Europa domină în clasamentul pe regiuni, circa trei sferturi din maşinile vândute de Dacia în 2016 fiind înmatriculate în ţările Vechiului Continent.

Cu peste 112 000 de unităţi, ceea ce reprezintă cea mai bună performanţă înregistrată până în prezent, Franţa este prima destinaţie de export a Dacia. Cota sa de piaţă se ridică la 4,62%, ceea ce o plasează pe locul 5 în topul mărcilor cele mai vândute în Hexagon, imediat după Volkswagen.

Spania ocupă a doua treaptă a podiumului, cu vânzări de 54 543 unităţi şi o cotă de piaţă de 4,13%.

Italia se situează pe poziţia a treia, cu peste 52 000 de unităţi, urmată de Germania, unde au fost vândute anul trecut aproape 51 000 de vehicule marca Dacia.

În Marea Britanie, Dacia a vândut anul trecut 26 562 unităţi, ceea ce situează Regatul Unit pe locul şapte în clasamentul pieţelor externe ale mărcii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO