Auto

Dacia Lodgy: o nouă revoluţie, dar „Made in Tanger“

Dacia Lodgy: o nouă revoluţie, dar „Made in Tanger“

Autor: Bogdan Alecu

11.05.2012, 00:06 2133

Anual se vând la nivel european aproape un milion de maşini de familie - cu­noscute drept mono­volu­me. Această cifră i-a determinat pe francezii de la Renault să extindă gama Dacia cu un al şaptelea model care să atace direct această piaţă.

Din păcate pentru economia României, Dacia Lodgy va fi produsă exclusiv în Maroc, la noua uzină din Tanger, aflată însă la doar câţiva kilometri de Spania şi principala piaţă a sa - Europa de Vest.

Dacă în cazul SUV-ului Duster a fost nevoie de o perioadă de timp pentru ca publicul să poate aprecia designul său, Lodgy poate fi considerat din prima printre cele mai frumoase automobile fabricate sub emblema Dacia. Desigur, dacă în cazul motorizării avem cifre care să susţină performanţa, designul este pur subiectiv. Dar chiar şi aşa, am apreciat cât de puţine elemente amintesc de celelalte mo­dele ale gamei. Am apreciat designul masiv, dar totuşi elegant, care nu aminteşte de vreo utilitară, ci chiar de o maşină de familie.

Odată urcaţi la volan, deja începem să ne amintim de gama Logan şi derivatele acestuia, însă totuşi Lodgy re­pre­zintă un mare pas înainte. Planşa de bord are acum un design mai modern, cu toate că sub detalii se ascunde acelaşi bord ca la Duster sau Logan.

Principala noutate a lui Lodgy o re­pre­zintă sistemul Media Nav - un sistem mul­ti­me­dia realizat în parteneriat cu LG. Iar pen­tru un astfel de sistem care costă numai 350 de euro, am fost extrem de impresionaţi. Cel puţin în Maroc navigaţia a funcţionat ire­pro­şa­bil - lucru rar întâlnit chiar şi la mărci pre­mium. În ceea ce pri­veşte funcţiile de sistem multi­me­dia, din nou, avem nu­mai cuvinte de laudă. Spre exemplu, sis­te­mul citeşte ime­diat fişierele audio de pe un stick USB, in­clu­siv din foldere. Mai mult, acesta re­cu­noaşte imediat un iPod (inclusiv iPhone-ul este recunoscut ca iPod când este co­nectat prin cablu USB) şi playlisturile de pe acesta. Tou­chscreenul rezistiv (acţionare prin apă­sare) funcţionează foarte bine, fără întâr­zieri.

În ceea ce priveşte motorizarea, am fost foarte plăcut surprinşi de noul motor su­pra­ali­mentat de 1,2 litri TCe de 115 CP. Acesta este cel mai puternic şi cel mai avansat motor care a echipat vreodată un model Dacia. Este elastic, urcă rapid în ture, mai silenţios decât dieselul de 110 CP şi cu peste 1.000 de euro mai ieftin decât acesta. În plus, având în vedere cilindreea mai mică, acesta va avea taxe şi impozite mai reduse. În ceea ce priveşte consumul mediu, în test am atins o valoare de 7 litri/100 km, faţă, cea de 6 litri, cât este valoarea oficială.

În concluzie, cu 13.600 de euro se poate achi­ziţiona un Lodgy cu noul motor, şapte lo­curi şi o echipare decentă, ceea ce înseam­nă o diferenţă de peste 10.000 de euro faţă de modelele concurente.

Dacia Lodgy 7 locuri

  • Propulsie: Benzină L4, 1.199 cmc, tracţiune faţă, transmisie manuală cu şase trepte, 115 CP la 4.500 rpm, 190 Nm la 2.000 rpm

  • Performanţe: 0-100 km/h 10,6 s, viteză maximă 179 km/h, consum mediu 6,0 l/100 km, emisii CO2 140 g/km.

  • Preţ: 13.600 euro cu TVA

  • Plus: Design, echipare, spaţiu interior

  • Minus: Este produs în Tanger şi nu la Mioveni

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO