Auto

Dacia, nominalizată la premiile Pinochio în Franţa, pentru o reclamă care induce clienţii în eroare

Dacia, nominalizată la premiile Pinochio în Franţa, pentru o reclamă care induce clienţii în eroare

Autor: Radu Racu

22.10.2010, 13:05 74

Constructorul român de automobile Dacia este nominalizat lapremiile Pinochio de anul acesta, untitlu acordat în Franţa de o organizaţie nonguvernamentală pentruprotecţia mediului pentru firme care nu sunt atât de "prietenoase"cu mediul pe cât se pretind.

Dacia este nominalizată de organizaţia Les Amis de la Terre lasecţiunea "Greenwashing" - campanii de comunicare ce induc clienţiiîn eroare -, alături de banca Crédit Agricole, grupul feroviar SNCFZéro Carbone şi societatea care administrează aeroportul dinBeauvais-Tillé, pentru o reclamă la modelul Duster, care prezintămaşina drept "prietenoasă cu mediul".

Grupul Renault a fost nevoit în vară să retraga un sloganpublicitar de pe piaţa franceză pentru modelul Dacia Duster, pentrucă - potrivit autorităţilor - induce în eroare publicul. DaciaDuster era promovată iniţial în Franţa cu sloganul Dacia 4x4:respectuos cu mediul la un preţ nemaivăzut", afirmaţie care înopinia autoriăţilor nu este adevărata, întrucat versiunea 4X4 aSUV-ului produs la Mioveni este mult mai poluantă decât mediamaşinilor comercializate în Franţa.

Les Amis de la Terre a mai nominalizat la categoria "Drepturileomului", companiile GDF Suez, Sodexo, Sosucam si Orange. Pentrucategoria "Mediu" candideaza asiguratorul AXA, grupul petrolierTotal, compania de minerit Eramet si grupul industrial Alstom.

Les Amis de la Terre - Friends of the Earth este o organizaţienonguvernamentală pentru protecţia mediului şi drepturilor omului,prezentă în 77 de ţări, cu circa 2 milioane de membri şi peste5.000 de activişti, conform datelor prezentate pe site-ulasociaţiei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO