Auto

Dacia opreşte încă două zile producţia: 100 mil. euro se „şterg“ din conturile companiei

Dacia opreşte încă două zile producţia: 100 mil. euro se „şterg“ din conturile companiei

Muncitorii din fabrica Dacia de la Mioveni vor opri producţia în zilele de 25 şi 26 iunie, din cauza grevei ce a avut loc la un furnizor din Franţa

Autor: Bogdan Alecu

22.06.2012, 00:07 2113

Automobile Dacia, a doua companie ca mărime din România şi cel mai mare ex­portator local, va opri pentru două zile producţia la uzina de la Mioveni, la finele acestei luni, din cauza unor probleme de aprovizionare, după ce în intervalul 18 - 19 iunie fabricaţia a fost oprită pe fondul reducerii comenzilor.

"Uzina Vehicule Dacia va opri fabri­caţia de vehicule în zilele de 25 şi 26 iunie. Oprirea este cauzată de dificultăţi de aprovizionare în urma grevei care a avut loc la furnizorul Sealynx din Franţa. Sectoarele care nu fac parte din fabricaţia de vehicule îşi vor adapta activitatea în funcţie de comenzi şi de acţiunile programate. În ziua de 2 iulie se va lucra normal", au declarat oficialii din cadrul Direcţiei de comunicare a Automobile Dacia.

Sealynx furnizează către Dacia ele­mente de etanşeizare, realizate din cauciuc.

Astfel, numărul zilelor în care producţia Dacia a fost oprită anul acesta creşte la şase, luând în calcul şi datele de 30 martie şi 2 aprilie, când, tot pe fondul reducerii co­men­zilor, uzina şi-a oprit producţia. O pro­ble­mă cu furnizorii a determinat şi anul tre­cut oprirea producţiei între 22 aprilie şi 2 mai.

Bilanţul închiderii

În total, prin oprirea producţiei Dacia "pierde" aproape 8.400 de maşini, cu o valoare comercială de peste 100 mil. euro. Mai mult, având în vedere că angajaţii de la producţie vehicule vor primi 85% din salariu în acele zile, adică în cele şase zile au pierdut în medie 118 lei din salariu, în condiţiile unui salariu mediu net de 2.643 de lei.

Exporturile de autoturisme ale Auto­mo­bile Dacia au înregistrat un avans de peste 4% în primele cinci luni ale acestui an, la peste 122.500 de maşini, potrivit statis­ti­ci­lor Asociaţiei Producătorilor şi Importa­to­rilor de Automobile (APIA). Creşterea ex­por­turilor Dacia din primele cinci luni vine în contextul în care pe piaţa europeană Dacia a înregistrat în acelaşi interval de timp o scădere a înmatriculărilor de peste opt procente, la 98.400 de maşini, conform Asociaţiei Constructorilor Euro­peni de Automobile (ACEA).

Diferenţa dintre cele două statistici scoate în evidenţă faptul că pe măsură ce piaţa europeană se contractă, aceasta scă­zând cu 7% în intervalul ianuarie-mai, con­struc­torul autohton şi-a majorat exporturile către destinaţii non-UE, principala piaţă de desfacere pentru maşinile produse la Mioveni.

Duster scade, Logan creşte

Pe măsură ce în primele cinci luni ale acestui an producţia SUV-ului Duster, best-sellerul gamei Dacia la nivel european, a scăzut cu aproape 8%, iar exporturile cu peste 11%, versiunea Euro 4 a Logan cu motor de pe benzină de 1,4 litri şi 75 CP a înregistrat o dublare a producţiei.

La 1 ianuarie 2011 au intrat în vigoare normele de poluare Euro 5, iar pe piaţa locală Dacia a oprit comercializarea motorului pe benzină de 1,4 litri, care nu a mai fost adaptat la noile norme, acesta urmând a fi vândut doar pe pieţe din afara UE care nu au introdus normele de poluare Euro 5.

În mai creşterea înmatriculărilor de automobile Dacia la nivel european a fost susţinută de noul monovolum Lodgy, care însă este produs în Maroc, la Tanger, iar vânzările acestuia sunt direct înregistrate pe Grupul Renault şi nu pe Automobile Dacia, neavând nicio influenţă directă asupra businessului de la Mioveni, doar prin prisma livrării unor componente către uzina marocană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO