Auto

Dacia pierde teren în Franţa, deşi piaţa creşte

Dacia pierde teren în Franţa, deşi piaţa creşte

Autor: Anca Dumitrescu

04.05.2015, 12:23 173

La finalul primelor patru luni cota de piaţă a mărcii româneşti se situa la 5,52%, în uşoară creştere de la 5,13%, la 31 martie. În aprilie 2014, Dacia deţinea pe piaţa franceză o cotă de 6,46%.

Înmatriculările Dacia au scăzut în aprilie cu 0,2%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, la 11.269 de autoturisme, conferind mărcii o cotă de piaţă de 6,6%.

Piaţa auto franceză a consemnat în aprilie o creştere de 1,8%, la 204.095 de autoturisme noi înmatriculate.

Dintre modelele Dacia, Sandero se află pe locul 9 în clasamentul celor mai bine vândute modele de pe piaţa franceză, cu 16.056 de unităţi comercializate în primele patru luni şi o cotă de piaţă de 2,5%, urmat de Duster, pe locul 13, cu 13.254 autoturisme noi înmatriculate şi o cotă de 2%.

În top 100 se mai află Dacia Lodgy, pe poziţia 65, cu 2.450 de unităţi înmatriculate şi o cotă de 0,4%, Dacia Logan MCV II, pe locul 78, cu 2001 unităţi şi 0,3% cotă de piaţă, precum şi Dacia Dokker, pe locul 94, cu 1.510 unităţi şi o cotă de 0,2%.

În rândul mărcilor cu un volum mare al vânzărilor, cele mai importante scăderi au fost consemnate de Dacia, DS, marcă a grupului francez PSA Peugeot Citroen, cu 13,4%, şi Skoda, cu 2,2%.

Înmatriculările grupului Renault, care deţine şi Dacia, au crescut cu 3% în primele patru luni, la 165.068 de autoturisme, iar cota de piaţă a atins 25,47%, faţă de 26,12% în urmă cu un an.

În aprilie au fost înmatriculate 33.066 de autoturisme ale grupului Renault, în urcare cu 3,4% comparativ cu aceeaşi lună a anului 2014. Cota de piaţă a grupului Renault în aprilie a fost de 25,96%.

Franţa este cea mai mare piaţă a Dacia, înmatriculările de autoturisme noi crescând anul trecut cu 12,9% comparativ cu 2013, la 105.896 unităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO