Automobile Dacia, cea mai mare companie din România după cifra de afaceri, a primit un ajutor de stat de 13 mil. euro la sfârşitul lunii septembrie, sumă care acoperă jumătate din investiţia într-un proiect de automatizare a uzinei de la Mioveni.
Pentru prima dată constructorul auto nu-şi asumă crearea niciunui loc de muncă în urma acestor investiţii, în condiţiile în care automatizarea înseamnă eliminarea unor posturi. Astfel, în condiţiile în care niciun guvern de după ‘89 nu a fost în stare să construiască o autostradă care să traverseze munţii Carpaţi, nici pe Valea Oltului şi nici pe Valea Prahovei, statul a ajuns în situaţia în care trebuie să compenseze pierderile constructorului cauzate de lipsa unui transport eficient pe autostradă prin ajutoare de stat care nu creează însă niciun nou loc de muncă, ci mai mult, chiar reduc numărul acestora. Teoretic construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu ar trebui să înceapă în 2017 şi să fie finalizată în 2020, adică în numai trei ani, în condiţiile în care este cel mai dificil tronson ce va fi construit în România, având aproximativ 120 km şi va include şapte tuneluri, din care cel mai lung va avea 2,8 km.