Auto

Dacia trece la Euro 5 şi schimbă gama: motorul pe benzină de 1,4i 75 CP a dispărut

Dacia trece la Euro 5 şi schimbă gama: motorul pe benzină de 1,4i 75 CP a dispărut

Autor: Bogdan Alecu

17.11.2010, 10:55 5704

Automobile Dacia, principalul constructor auto de pe piaţalocală, a actualizat la mijlocul acestei luni întreaga gamă demotorizări disponibile pentru modelele sale în România, astfel acumtoate dispun de propulsoare care respectă normele de poluare Euro5, pentru care nu se va plăti taxa de poluare până la fineleanului.

Principala noutate a schimbării gamei o constituie "dispariţia"motorului pe benzină de 1,4 litri de 75 CP, cu opt supape, care nua mai fost "actualizat" la normele Euro 5 ci a predat completştafeta celui de 1,2 litri 75 CP cu 16 supape. În acelaşi timp,puterea celui de 1,6 litri MPI cu opt supape a fost micşorată de la90 la 85 CP pentru a respecta normele Euro 5. Pe de altă parte, încazul motoarelor diesel de 1,5 litri dCi, puterea acestora acrescut de la 70 la 75 CP, respectiv de la 85 la 90 CP. Potrivitoficialilor Dacia, motorizarea de 1,2 litri 16v a devenit acum ceamai bine vândută, înlocuind astfel cea de 1,4 litri.

Cel mai ieftin model Logan 1,2i 75 CP porneşte de la 6.250 deeuro cu TVA inclus, iar cel mai scump, în versiunea de top Prestigeşi motorizarea diesel de 1,5 litri dCi 90 CP ajunge la 11.350 deeuro preţ de listă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO