Auto

De ce va fi noul Logan cel mai bine echipat model Dacia de până acum şi ce îi lipseşte. Galerie FOTO

De ce va fi noul Logan cel mai bine echipat model Dacia de până acum şi ce îi lipseşte. Galerie FOTO

Dacia Logan 2

Autor: Bogdan Alecu

19.09.2012, 15:31 19037

Odată cu lansarea noului model Dacia Lodgy în primăvara acestui an marca românească s-a distanţat tot mai mult de imaginea automobilelor spartane de până atunci. Continuând acest trend şi noile generaţii ale Logan şi Sandero beneficiază de toate sistemele lui Lodgy care sunt şi completate cu unele noi.

Spre exemplu, pe consola centrală şi-a făcut loc un sistem multimedia cu display touch screen şi navigaţie, pe volan au apărut butoanele care controlează limitatorul de viteză. În plus, Logan şi Sandero vor putea fi echipate nu doar cu un simplu limitator de viteză, sistem care nu permite depăşirea unei anumite viteze doar atunci când pedala este apăsată "la podea", ci poate veni cu un sistem tempomat - care menţine o viteză constantă fără ca cel de la volan să ţină apăsată pedala de acceleraţie.

În timp ce la Lodgy comenzile geamurilor electrice nu mai sunt amplasate pe planşa de bord, ci pe portiere, Logan menţine în continuare comenzile pe bord, care însă acum sunt mai mici şi amplasate mai jos. Partea bună este că reglajul oglinzilor electrice se face acum din partea stângă a volanului, la fel ca la Lodgy. Înainte acelaşi buton era amplasat exact sub frâna de mână, iar acţionarea acestuia în mers putea fi extrem de periculoasă.

Tot pentru a creşte gradul de confort, pe Lodgy poate fi echipat şi cu senzori de parcare, la fel si Logan sau Sandero din noua generaţie. Din păcate senzorii nu vin vopsiţi în culoarea caroseriei precum se întâmplă la restul mărcilor, fiind numai de culoare neagră.

Din păcate, pe planşa de bord a noului Logan nu se poate observa butonul pentru ESP care se regăseşte însă pe Duster şi Lodgy. Sistemul electronic de control al stabilităţii este unul ce trebuie să se găsească pe fiecare automobil nou lansat, dar acesta costă în medie 300 de euro, bani pe care nu toată lumea este însă dispusă să-i cheltuiască pe siguranţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO