Auto

De frica fluctuaţiilor de stocuri, firmele de distribuţie fug de „camioanele uşoare“

De frica fluctuaţiilor de stocuri, firmele de...

Autor: Bogdan Alecu

03.07.2015, 00:05 121
În primele patru luni ale acestui an pe piaţa locală s-au livrat 80 de camioane între 6 şi 16 tone, în creştere cu 57% faţă de pe­rioada simi­lară a anului tre­cut, po­tri­vit datelor din piaţă. Spre comparaţie, în total în acelaşi interval s-au vândut peste 5.500 de vehicule comerciale, în creştere cu 23%, dintre care peste 3.500 erau mai uşoare de 3,5 tone.
 
Potrivit analiştilor pieţei trans­porturilor, criza economică şi schim­barea modelelor de business ale marilor retaileri au dus la trecerea de la camioane medii, de până în 16 tone, la van-uri pentru a reduce costurile.
 
„S-a schimbat modelul de business în cazul marilor magazine care au renunţat la stocuri. Într-o economie dezvoltată, unde totul este eficient sunt utilizate utilitare mai grele şi mai scumpe, dar care merg tot timpul pline, aceste vehicule se vând, dar la noi nu. Acum magazinele comandă în funcţie de vânzări şi distribuţiile sunt mai frecvente cu vehicule mai mici, marfa e mai proaspătă şi e mai simplu“, a spus Marilena Matei, analist al pieţei de transporturi. Mai mult, pentru vehi­culele de peste 3,5 tone cresc costurile şi cu taxa de acces în oraş, dar şi cu şoferul care trebuie să aibă permis pentru categoria C, iar vehiculele peste acest prag dispun de tahograf, astfel încât timpul de conducere este controlat, iar un şofer nu poate conduce mai mult de opt ore într-o zi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO