Auto

Dealerii de maşini noi intră tot mai tare pe second-hand: „Cu toţii vrem să jucăm pe o piaţă de 400.000 de maşini anual“

Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto a grupului Rădăcini: Anul acesta vrem să ajungem ca la fiecare maşină nouă vândută din marca Opel să vindem şi un automobil second-hand.

Nicolae Sorescu, directorul diviziei auto a grupului Rădăcini: Anul acesta vrem să ajungem ca la fiecare maşină nouă vândută din marca Opel să vindem şi un automobil second-hand.

Autor: Bogdan Alecu

12.02.2016, 18:00 2281
Tot mai mulţi dealeri de maşini noi au în plan lan­sarea de servicii sau chiar centre destinate auto­mobilelor second-hand, în condiţiile în care anul trecut peste 250.000 de maşini la mâna a doua au fost importate din Vest, iar alte 225.000 s-au tran­zacţionat pe piaţa locală, în timp ce noi s-au înmatriculat numai 81.000 de unităţi. 
 
„Dealerii se uită către piaţa de second-hand pentru că acolo sunt volumele. Nu mai vrem să fim doar pe o piaţă de sub 100.000 de maşini cum este cea de autoturisme noi, ci şi pe una de peste 400.000 cum este cea de vehicule la mâna a doua. În plus, şi clienţii vor tot mai mult să cumpere maşini rulate cu garanţie după ce foarte mulţi au fost păcăliţi prin modificarea kilo­metrajului“, a spus Nicolae Sorescu, direc­torul diviziei auto a grupului Rădăcini, care deţine dealeri ai mărcilor Opel, Suzuki, Mazda, Citroën, Honda, Peugeot şi Volkswagen.
 
Dealerul auto are în plan lansarea în acest an a unui nou serviciu de maşini rulate prin deschiderea unei noi platforme dedicate comerţului cu automobile la mâna a doua, care ocupă un teren de şase hectare şi care include trei hale cu o suprafaţă totală de 6.000 de metri pătraţi, pe centura Capitalei, în partea de vest a Bucureştiului. O parte dintre maşinile la mâna a doua vor fi vândute sub Opel Certified Used Cars, iar aceste automobile vor fi certificate TUV, echivalentul Registrului Auto Român din Germania. Automobilele vor proveni fie din serviciile de buy-back ale dealerilor reţelei, fie de la firme de leasing operaţional sau rent-a-car, dar şi din importuri de maşini rulate, importuri de flote.
 
„În Europa de Vest la fiecare maşină nouă vândută sunt livrate alte patru sau cinci la mâna a doua. Momentan în reţeaua noastră, la fiecare maşină nouă Opel vândută noi livrăm 0,4 second-hand. Dacă luăm toate mărcile, cifra scade şi mai mult. Anul acesta vrem însă să ajungem ca la fiecare maşină nouă vândută din marca Opel să vindem şi un automobil second-hand“, a spus Sorescu. Intenţia de a extinde diviziile de second-hand a mai fost anunţată şi de Automobile Bavaria, cel mai mare dealer BMW de pe piaţa locală, dar şi de Sixt New Kopel, compania care deţine un dealer Opel, dar şi un business de rent-a-car şi leasing operaţional.
 
În total, targetul noii divizii de second-hand este de a livra 1.500 de maşini anul acesta, faţă de 478 anul trecut şi 198 în 2014, luând în calcul toate reprezentanţele grupului Rădăcini.
 
În timp ce piaţa maşinilor noi este reglementată de importatori şi dealeri auto oficiali, pe cea de second-hand sunt mii de firme şi persoane fizice care tranzacţionează astfel de automobile pentru care de cele mai multe ori nu se oferă garanţie, nu se cunoaşte originea exactă şi în multe cazuri s-a modificat kilometrajul acestora.
 
 
 
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO