Vehiculul Uber era în modul autonom, dar avea un şofer la bord, în caz de ”urgenţă”. Femeia lovită traversa neregulamentar, potrivit poliţiei din Tempe, oraşul unde s-a produs incidentul.
Uber a anunţat că suspendă testele maşinilor autonome în Tempe, Pittsburgh, San Francisco şi Toronto.
Atât Consiliul Naţional de Siguranţă al Transportului din SUA, care face recomandări pentru prevenţia accidentelor, cât şi Administraţia Autostrăzilor, au trimis anchetatori la faţa locului accidentului.
”Deşi vehiculul Uber şi şoferul uman ar putea fi de vină, ancheta ar putea arăta că nu a fost nimic pe care fie robotul, fie omul puteau face pentru a evita accidentul”, a spus Bryant Walker Smith, un profesor de drept de la University of South Carolina, care studiază vehiculele autonome.
Fiind primul incident de acest tip, percepţia generală asupra tehnologiei maşinilor autonome ar putea fi afectată şi s-ar putea cere o accelerare a procesului de reglementare a vehiculelor fără şofer.
Vehiculele autonome, echipate cu lasere, radere, senzori şi computere sofisticate, au fost marketate ca o modalitate de a diminua numărul accidentelor şi numărul morţilor în trafic. În SUA, 40.000 de persoane mor pe an în accidente de maşină, dintre care 6.000 de pietoni. Potirivt rapoartelor guvernamentale, 94% dintre accidente sunt cauzate de erori umane.
Vehiculele autonome nu au şoferi beţi, nu adorm şi nu sunt distrase uşor, dar au problemele lor. ”Ar trebui să fim îngrijoraţi cu privire la vehiculele autonome, dar ar trebui să fim îngroziţi de vehiculele conduse de persoane”, a spus Smith.