Auto

Dorin Ştefan, arhitect: Revitalizarea gărilor perimetrale poate contribui la eliberarea Bucureştiului. „Gara de Nord trebuie introdusă într-o logică a continuării călătoriei, nu trebuie să fie un punct terminal.“

Dorin Ştefan

Dorin Ştefan

Autor: Roxana Petrescu

04.05.2018, 00:07 800

Dorin Ştefan, unul dintre cei mai cunos­cuţi arhitecţi din România, spune că una dintre marile probleme ale Bucureş­tiul este lipsa spaţiilor în proprietatea ad­mi­nistra­ţiei, lucru care face practic imposibilă realiza­rea unor proiecte de interes public.

Dincolo de acest lucru, capitala Ro­mâ­niei nu are nici în acest moment cadas­trul finalizat, iar fără a avea o evidenţă exactă a tuturor imobilelor, reformarea ora­şului este aproape imposibilă.

Situaţia în care se află Bucureştiul azi oglin­deşte de fapt întreaga ţară, puţi­ne oraşe ale Româ­niei fiind construite pentru a răspunde unei lo­gici a traiului în co­mun. El spune că mai toa­te dez­voltările din ulti­mii 20 de ani din Bucu­reşti răs­pund inte­re­su­lui privat de multe ori în detrimentul co­munităţii. „Problema dintot­dea­u­na a Bucureştiului este că tot teritoriul ora­şului este privat, oraşul nu are spa­ţii în proprietatea admi­nis­traţiei prin care aceasta să poată realiza o gândire publică.“

Dorin Ştefan mai pune pe masă o idee interesantă. „Trebuie regândită reţeaua de gări a Bucureştiului. Gara de Nord trebuie şi ea introdusă într-o logică a continuării călătoriei, nu trebuie să fie un punct terminal. Revitalizarea gărilor perimetrale, Progresul, Răzoare, toate pot contribui la eliberarea oraşului.“

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO