Auto

DPD România: 81% din totalul livrărilor sunt generate de colete. Restul de 19% reprezintă livrările de plicuri

DPD România: 81% din totalul livrărilor sunt generate...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

28.06.2016, 11:52 340

Circa 19% din totalul totalul livrărilor DPD România, unul dintre cei mai importanţi jucători de pe piaţa locală de coletărie şi curierat expres, au reprezentat trimiterea de plicuri în primele cinci luni ale anului, conform informaţiilor furnizate de companie.

Restul de 81% din volumul total de livrări DPD de la începutul lui 2016 a fost generat de colete. Din totalul plicurilor expediate, clienţii persoane juridice au generat cele mai multe expedieri atât în prima parte a lui 2016, cât şi în cursul anului trecut.

”Clienţii noştri persoane juridice au un aport de circa 90% din totalul trimiterilor de plicuri. Cele mai multe livrări pe acest segment sunt generate de furnizorii de servicii, care trimit facturi, de jucătorii din sectorul financiar-bancar, care expediază contracte sau alte documente către clienţii lor, şi de companiile de telecomunicaţii. Pe segmentul livrărilor de colete, clasamentul este condus de companiile care activează în sectorul de fashion, magazinele online, jucătorii din IT&C şi cei din industria telecom”, declară Lucian Aldescu, CEO al DPD România.

Potrivit acestuia, în ceea ce priveşte livrările către companii, circa 8% din totalul plicurilor şi coletelor expediate prin DPD România a provenit din străinatate.

Datele companiei mai arată că în preajma Sărbătorilor se trimit cele mai multe plicuri. Astfel, la nivelul anului trecut, în decembrie, au fost înregistrate cele mai multe livrări pe acest segment, iar de la începutul lui 2016 şi până în prezent, cele mai multe plicuri livrate de curierii DPD România au fost în luna aprilie, în apropierea Sărbătorilor de Paşti.

Pe plan intern, atât pentru plicuri, cât şi pentru coletele expediate prin intermediul DPD România, livrările sunt generate în special de clienţi din regiunea Bucureşti-Ilfov, cu o pondere de circa 73,5%, urmată de Cluj, cu 6,5% din total, Timiş, cu peste 2,6%, Iaşi, cu aproape 2%, şi Braşov - 1,4% din ridicări.

În primul trimestru, compania de curierat controlată de GeoPost, subsi­diara poştei franceze, a avut o cifră de afaceri mai mare cu 23%, iar pentru întreg anul şi-a propus un avans de 30%, până la 26,5 milioane de euro.

Piaţa de curierat, unde DPD ocupă a treia poziţie la livrările interne, s-a ridicat anul trecut la 370 mil. euro, în creştere cu 13% faţă de anul precedent, conform estimărilor DPD.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO