Scăderea vârstei de obţinere a permisului de conducere pentru şoferii de camion şi importul de şoferi din state non-UE pot acoperi o parte din acest deficit.
În prezent, în România există circa 300.000 – 310.000 de şoferi cu atestate profesionale, iar angajatorii din domeniul transporturilor se confruntă cu un deficit acut de personal, spune Radu Dinescu, secretar general la Uniunea Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
„Sectorul transporturilor rutiere nu a cerut niciodată de la guvern facilităţi, cum are IT-ul impozitul pe venit subvenţionat pentru programatori, şi nici nu a cerut autostrăzi, cum au solicitat companiile auto. Şi totuşi, acest sector s-a dezvoltat continuu. Însă acum avem nevoie de puţin ajutor, pentru că tinerii de 18 ani care ar vrea poate să devină şoferi nu vor să aştepte până fac 21 de ani şi se duc să lucreze pe vase de croazieră. Principala frână în dezvoltarea acestui sector în prezent este deficitul de şoferi.“ Veniturile unui şofer de camion pot ajunge la peste 2.200 de euro net pe lună, pachetul salarial pentru cei care practică această meserie fiind format din salariul minim pe economie (cca 250 de euro net), diurne (60 de euro pe zi x 30 de zile) plus alte bonusuri.