Auto

Exclusiv online: De ce au ajuns maşinile de lux să se devalorizeze cu o treime pe an

Exclusiv online: De ce au ajuns maşinile de lux să se devalorizeze cu o treime pe an
11.08.2010, 22:04 211

Automobilele de lux, care noi au preţuri de pornire de peste100.000 de euro au ajuns să se tranzacţioneze pe piaţa second-handchiar şi şi la o treime din preţ după trei ani.
Spre exemplu, pe piaţa second-hand se poate achiziţiona un Audi S8,vârful de gamă al limuzinei de lux A8, cu mai puţin de 40.000 deeuro în condiţiile în care maşina are mai puţin de trei ani vechimeşi 70.000 de kilometri parcurşi. Nouă, acest model avea în 2007 unpreţ de peste 150.000 de euro, în condiţiile în care maşina dispunede un motor V10 de 5,2 litri şi 450 CP. Pe de altă parte, pentru unastfel de automobil impozitul anual depăşeşte nivelul de 7.500 delei.
Acelaşi model, Audi S8 dar fabricat în 2008 şi cu 80.000 kmparcurşi, se vinde la mâna a doua cu 51.000 de euro, adică cuaproape 30% din preţul iniţial.
Aceeaşi devalorizare accentuată o întâlnim şi în cazul SUV-urilorde lux. Spre exemplu, un Porsche Cayenne S din 2008 cu 35.000 kmdin generaţia anterioară are un preţ de 37.000 de euro, adică maipuţin de jumătate din valoarea de nou, proprietarul înregistrândastfel o pierdere de peste 20.000 de euro pe an numai dindevalorizare.
Avantajul acestor automobile îl reprezintă faptul că devalorizareaulterioară va fi mult mai mică pentru viitorul proprietar, de celmult 5-10.000 de euro pe an, adică de aproape patru ori mai micădecât cea suportată de primul proprietar.
În contextul economic actual, în primul an de la achiziţie o maşinăîşi poate pierde până la 30% din valoare, potrivit declaraţiilorlui Radu Cristian, directorul de marketing al Trust Motors,importatorul Peugeot pe piaţa locală.
În acest context, din totalul celor 300.000 de maşini înmatriculatesau reînmatriculate în primul semestru al acestui an, 260.000reprezintă automobile second-hand - 76.000 importate iar restultranzacţionate pe piaţa internă.
În topul mărcilor importate la mâna a doua se află mărcile germane,Volkswagen, Opel şi Ford, dar şi brandurile premium BMW, Audi şiMercedes-Benz.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO