Auto

Fără un timbru de mediu, în România s-ar importa 12 maşini vechi pentru fiecare automobil nou vândut

Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România: „În România, cu timbrul de mediu în vigoare, raportul este de un vehicul nou înmatriculat la patru second-hand. Cu o eliminare totală a timbrului de mediu, raportul ar ajunge 1 la 12, ceea ce ar fi catastrofal pentru mediu, pentru siguranţa rutieră şi pentru industria auto naţională“

Constantin Stroe, preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România: „În România, cu timbrul de mediu în vigoare, raportul este de un vehicul nou înmatriculat la patru second-hand. Cu o eliminare totală a timbrului de mediu, raportul ar ajunge 1 la 12, ceea ce ar fi catastrofal pentru mediu, pentru siguranţa rutieră şi pentru industria auto naţională“

Autor: Bogdan Alecu

12.10.2016, 00:07 1604
♦ Constantin Stroe, ACAROM: „Regândirea timbrului de mediu trebuie realizată astfel încât acesta să protejeze piaţa locală de importurile de maşini vechi“ ♦ Cristiana Paşca-Palmer, ministrul mediului: Timbrul va fi perceput în continuare până se va găsi o reglementare „echitabilă“.
 

Regândirea timbrului de mediu trebuie realizată astfel încât acesta să protejeze piaţa locală de importurile de maşini vechi, spune Constantin Stroe, pre­şe­dintele Asociaţiei Constructorilor de Au­to­mo­bile din România (ACAROM), în con­textul în care Ministerul Mediului ia în calcul eli­­minarea timbrului şi înlocuirea cu un impozit anual.

„În România, cu timbrul de mediu în vigoare, raportul este de un vehicul nou înmatriculat la patru second-hand. Cu o eliminare totală a timbrului de mediu, raportul ar ajunge 1 la 12, ceea ce ar fi catastrofal pentru mediu, pentru siguranţa rutieră şi pentru industria auto naţională”.

În condiţiile în care vechimea parcului naţional a urcat la 13,5 ani la finalul lui 2015, pentru stoparea îmbătrânirii acestuia Constantin Stroe spune că Ministerul Mediului ar trebui să susţină un program Rabla multianual, care să reprezinte cel puţin 15% din totalul vehiculelor second-hand importate în anul anterior. Spre comparaţie, în primele nouă luni ale acestui an s-au importat deja aproape 223.000 de maşini vechi, potrivit datelor Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), în creştere cu 34% faţă de perioada similară a anului trecut, astfel încât, la fiecare maşină nouă vândută, alte 3,3 vechi au fost importate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO