Auto

FM Logistic: Aveţi grijă de Dacia! Dacă sectorul auto creşte, oamenii îşi iau banii la timp şi-i cheltuie în supermarketurile alimentate de noi

FM Logistic: Aveţi grijă de Dacia! Dacă sectorul auto...

Autor: Bogdan Alecu

17.06.2012, 09:27 1172

Cătălin Olteanu, director general al FM Logistic, spune că sectorul automotive merge cel mai bine în acest moment în economia locală, iar atât timp cât angajaţii companiilor din industria auto îşi primesc salariile la timp, aceştia vor cheltui banii în supermarketurile aprovizionate de companiile de logistică.

"La ora actuală cel mai bine merge sectorul automotive.Economia României a crescut cu automotive, iar Dacia a avut o influenţă benefică. Dacă aş putea să le dau un sfat celor din Guvern, le-aş spune să aibă grijă de Dacia şi să susţină Renault chiar şi în discuţiile cu sindicatele. Nu întotdeauna acestea au dreptate şi s-ar putea întoarce împotriva lor. Uneori cei din sindicate sunt propriii lor duşmani. Mai bine îţi iei 50% din ceva decât 100% din nimic", a spus Cătălin Olteanu, directorul general al FM Logistic.

Sectorul automotive, cel din care fac parte producătorii de componente auto precum Continental sau Bosch, dar şi constructorii Dacia şi Ford este unul dintre puţinele domenii în care angajările şi investiţiile au continuat în perioada crizei. Numai Dacia, de exemplu, deţine aproape 10% din exporturile României şi o reţea de 800 de furnizori cu peste 100.000 de angajaţi, astfel că orice modificare a activităţii companiei poate avea influenţe directe asupra economiei.

Spre exemplu, Continental are în plan majorarea numărului angajaţilor în acest an de la 10.500 la 11.500 de salariaţ i, în timp ce Bosch vrea să mai angajeze alţi 700 de angajaţi în condiţiile în care compania are în derulare investiţii la Blaj şi Cluj.

Logica din spatele camionului

Paşii făcuţi de companiile din automotive pe plan local nu au lăsat fără impact nivelul de trai din regiunile în care sunt active. Acest lucru mai departe s-a tradus într-un consum mai mare, ceea ce pentru firmele de transport este un factor de creştere. Practic, oamenii beneficiază de pe urma dezvoltării sectorului de automotive, au mai mulţi bani şi fac cumpărături mai des, alimentarea supermarketurilor, de exemplu, făcân du-se într-un ritm mai alert. Aici intervin firmele de transport care au de câştigat.

"Noi nu lucrăm cu cei din automotive, dar stăm cu ochii pe acest sector deoarece dacă oamenii aceia îşi iau salariile la timp şi constant, înseamnă că au bani, şi dacă au bani, consumă, şi dacă consumă, intră în sfera noastră de interes, noi având clienţi în FMCG (bunuri de larg consum - n.red.), tot ce umple un supermarket. Iar dacă ei se duc la supermarket pentru că au un salariu din automotive, trăim şi noi bine. Dacă lor nu le mai este bine, înseamnă că nu se vor mai duce la supermarket, şi dacă nu mai merg la cumpărături, nu va mai transporta nimeni marfă din depozitele FM", a explicat Olteanu.

Afaceri în creştereEl a subliniat că FM Logistic nu are în plan includerea în portofoliu a unei companii din automotive deoarece produsele acestora nu pot fi depozitate alături de alimente, cosmetice sau produse farmaceutice. "Cei din auto au parametri logistici care sunt incompatibili cu ce facem noi astăzi", a spus Olteanu.

FM Logistic a înregistrat anul trecut o creştere a cifrei de afaceri de peste 11%, la 22,1 mil. euro, faţă de 19,8 mil. euro în 2010, potrivit oficialilor companiei.

"În lei cifra de afaceri de anul trecut a crescut cu 12% faţă de anul anterior, însă dacă ne raportăm la euro, avansul este mai redus.Noi ne-am atins şi chiar depăşit obiectivele", a spus Olteanu.

Compania are în plan să ajungă la un business anual de 28 mil. euro în următorii trei ani.

Lista clienţilor

În 2011 compania a investit 15 milioane de euro într-o platformă logistică în Petreşti, jud.Dâmboviţa, cu o suprafaţă de 18.000 mp, care permite să fie extinsă la o capacitate maximă de 120.000 mp. "Acum am început construirea unei noi clădiri la Timişoara, care va fi gata în noiembrie-decembrie şi care va avea între 6.000 şi 8.000 mp, suficient pentru aproape 10.000 de paleţi. De ce acolo? Deoarece acolo a crescut clientul nostru", a mai precizat Olteanu.

Compania are în portofoliu între 80 şi 120 de clienţi pe activitatea de transport, iar în ceea ce priveşte activitatea de depozitare FM Logistic are doi clienţi mari în Timşoara - Nestle şi Procter& Gamble -, iar în Bucureşti la cosmetice L'Oreal, Yves Rocher, partea de farma reprezentată de Sanofi şi Roche şi Cora pe retail.

"Acum avem o flotă de 70 de semiremorci, semiremorci de frig plus flotele partenerilor noştri. Noi avem în plan să ne extindem anul acesta flota, dar planul era legat de unul dintre clienţii noştri pentru care însă preţul contează mai mult decât serviciile. În cifra noastră de afaceri nu intră şi transportul internaţional, care la multe firme de logistică reprezintă un procent semnificativ din business", a spus executivul FM Logistic.

El a subliniat că în România transportul internaţional este cu aproximativ 20-30% mai scump decât cel domestic.

Câteva probleme

Una dintre problemele cu care se confruntă firmele de logistică în prezent este devalorizarea monedei naţionale în raport cu euro.

"Nu cred că va ajunge cursul la cinci lei pentru un euro, însă creşterea cursului va avea şi o parte pozitivă şi una negativă.

Devalorizarea leului va ajuta România să exporte. Va afecta importurile, însă ceea ce este bine este că vom putea exporta mai mult şi vom deveni mai atractivi din acest punct de vedere. Pe de altă parte, nivelul de trai al românilor va fi puţin afectat deoarece atunci când va ieşi din ţară va fi taxat mai mult", a spus Olteanu. El a subliniat că situaţia devalorizării seamănă cu cea a scumpirii combustibililor, atrăgând o creştere a costurilor, însă aceasta nu afectează o singură companie, ci pe toate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO