Angajaţii uzinei Ford de la Craiova vor lucra trei zile pe săptămână în septembrie ca urmare a reducerii producţiei, astfel că atât fabrica de maşini (B-max), cât şi cea de motoare vor fi oprite nouă zile, potrivit reprezentanţilor companiei.
„Volatilitatea pieţei auto europene care continuă să îşi revină după criza economică, precum şi diversificarea în ansamblu a segmentului B au avut impact asupra vânzărilor modelului B-Max. În acest context, Ford România continuă să îşi adapteze volumul de producţie la fabrica din Craiova şi planifică pentru luna septembrie 9 zile fără producţie în secţia de operaţiuni vehicule şi 9 zile fără producţie în secţia de motoare. Vom continua să monitorizăm piaţa şi să ajustăm volumele de producţie în funcţie de cererea existentă“, a spus Ana-Maria Timiş, purtătorul de cuvânt al Ford România.
În primele şapte luni piaţa auto europeană a crescut cu 7%, în timp ce pe segmentul Ford B-Max (monovolume de clasă mică), piaţa a avansat cu 8%, la aproape 239.000 de unităţi în primul semestru. În total, din septembrie 2013 şi până în septembrie 2014, uzina Ford de la Craiova va cumula 78 de zile lucrătoare fără producţie, echivalentul a aproape patru luni din totalul de 12 în care angajaţii nu au produs maşini şi au primit 85% din salariu. La un calcul simplu, prin cele patru luni de pauză uzina a pierdut vânzări estimate de ZF la 400 de milioane de euro. O zi fără producţie înseamnă un minus de 5,2 milioane de euro.
Exporturile de autoturisme noi asamblate în România au scăzut cu peste 6% în iulie comparativ cu aceeaşi lună din 2013, la puţin peste 34.300 de maşini, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), iulie fiind cea de-a patra lună din primele şapte în care exporturile scad, după rezultatele din ianuarie, aprilie şi mai.